۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
تعداد بازدید: ۹۰۶۰۵
بنیاد میندرو تاکید کرد:
بنیاد میندرو اعلام کرد:قدرت ناشران برای مبارزه با گوگول افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۲۷۴۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، «بنیاد میندرو» متعلق به اندرو فارست (مدیر شرکت استخراج سنگ آهن فورتسکیو متالز) تصمیم دارد از جانب ۱۸ ناشر کوچک درخواستی به کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا ارائه کند تا آنها بتوانند بدون نقض قانون رقابت با شرکت‌های بزرگ مذاکره کنند.

گوگل در آستانه کیش و‌ مات

ناشران از این اقدام استقبال کرده‌اند. در این میان نفوذ فارست و همچنین رویکردهای متفاوت گوگل و فیس بوک در قبال ناشران کوچک ممکن است دخالت دولت استرالیا در این فرایند و تعیین هزینه انتشار اخبار را تسریع کند.

در مارس سال جاری میلادی استرالیا قانونی بی سابقه وضع کرد که طبق آن دو شرکت بزرگ فناوری باید برای انتشار محتوایی که ترافیک و تبلیغات را به وب سایت‌های آنها سرازیر می‌کند، با ناشران مذاکره کنند.

هرچند ناشران بزرگ اخبار توانسته‌اند قراردادهایی با گوگل و فیس بوک ببندند اما بسیاری از ناشران کوچک هنوز نتوانسته‌اند با این شرکت‌ها به توافق برسند و به خصوص از فیس بوک برای عدم تمایل به درخواست‌های آنها گله دارند.

بر اساس قانون مذکور، در صورتیکه مذاکرات بین تهیه کنندگان اخبار و شرکت‌های فناوری برای تعیین هزینه انتشار شکست بخورد، دولت استرالیا می‌تواند هزینه مذکور را تعیین کند. اما در حال حاضر برخی از شرکت‌ها که نتوانسته‌اند به قراردادی با گوگل و فیس بوک دست یابند، منتظر هستند تا در مارس سال آینده دولت قانون را دوباره بررسی کند.

این در حالی است که گوگل دوباره اعلام کرد مذاکرات با تمام ناشران کوچک و بزرگ ادامه دارد. فیس بوک نیز در بیانیه ای اعلام کرد از دیرباز حامی ناشران مستقل و کوچک‌تر بوده است.

ماه گذشته کمیسیون رقابت و مشتری استرالیا به سازمان نماینده ۲۶۱ ایستگاه رادیویی اجازه داد تا برای بستن قراردادی جهت تعیین هزینه محتوا مذاکره کنند./مهر 

برچسب ها: استرالیا گوگل فیس بوک
ارسال نظر
آخرین اخبار