۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
تعداد بازدید: ۷۵۷۱۰
پنجمین شب از سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر، با ۱۵ اجرا در شش سالن همراه خواهد بود.
کد خبر: ۲۷۵۴۲

برنامه‌های پنجمین شب جشنواره موسیقی فجر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اجرا‌های سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن آغاز شده و شامگاه سه‌شنبه (دوم اسفند) در بخش‌های مختلف از جمله موسیقی ارکسترال، کلاسیک، ردیف دستگاهی، نواحی و سرود به جز پاپ به پایان می‌رسد.

آنسامبل کنسرواتور سنت پترزبورگ در بخش بین‌الملل دوم اسفند ساعت ۱۸:۳۰ و ارکستر سمفونیک تهران ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه می‌روند.

تالار رودکی در روز پایانی اجرا‌های جشنواره میزبان موسیقی ردیف دستگاهی است که ساعت ۱۸:۳۰ سعدی‌خوانی (ساز و آواز) و مولوی‌خوانی (ساز و آواز) و ساعت ۲۱:۳۰ حافظ‌خوانی (ساز و آواز) و عطارخوانی (ساز و آواز) اجرا می‌شوند.

همچنین فرهنگسرای نیاوران در بخش موسیقی ردیف دستگاهی ساعت ۱۸:۳۰ میزبان گروه نوای عرفان کرمان است و در بخش موسیقی نواحی گروه موسیقی خراسانی (چوب بازی) ساعت ۲۱:۳۰ در این فرهنگسرا به روی صحنه می‌رود.

فرهنگسرای ارسباران همچون روز‌های گذشته سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر میزبان بخش سرود است که دوم اسفند ساعت ۱۸:۳۰ گروه‌های سرود تهران آثاری را در این فرهنگسرا اجرا می‌کنند.

برنامه تک‌نوازی موسیقی ایران (استعداد‌های جوان) نیز ساعت ۲۱:۳۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در بخش موسیقی نواحی؛ گروه‌های موسیقی سیستان و شمال خراسان ساعت ۱۸:۳۰ و گروه موسیقی خراسانی (چوب بازی) ساعت ۲۱:۳۰ در مجموعه کوشک باغ هنر آثاری را اجرا می‌کنند.

سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران نیز در بخش پاپ ساعت ۱۹ و ۲۲ به ترتیب میزبان کنسرت‌های بهنام بانی و علی یاسینی است.

همچنین کنسرت‌های موسیقی خوانندگان پاپ؛ مجید رضوی و رضا بهرام شامگاه چهارشنبه (سوم اسفند) ساعت ۱۹ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شوند.

بخش پژوهش جشنواره سه‌شنبه (دوم اسفند) از ساعت ۲۰ تا ۲۱ با حضور محسن شریفیان با موضوع کمبود‌ها و ضرورت‌های پژوهش در موسیقی استان‌های کرانه‌های خلیج فارس برگزار و این برنامه به صورت مستقیم از رادیو گفتگو پخش می‌شود.

موزه هنر‌های دینی امام علی (ع) نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان بخش جشنواره جشنواره‌هاست، در این بخش علاوه بر نمایش پوستر و جدول دوره‌های گذشته موسیقی فجر، فیلم‌های اجرا‌های صحنه‌ای برگزیده این دوره‌ها (اول تا دوره سی و هفتم) برای مخاطبان اکران می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت اجرا‌های در این جشنواره می‌توانند به سامانه fajr ۳۸.com مراجعه کنند.

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن تا سوم اسفند به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد)، غیررقابتی (ارکسترال، کلاسیک، ردیف دستگاهی، نواحی، هنرستان‌های موسیقی، پاپ)، بین‌الملل، سرود، استان‌ها، پژوهش، جشنواره جشنواره‌ها، جایزه‌های ترانه، موسیقی و رسانه برگزار می‌شود.

آیین اختتامیه این جشنواره سوم اسفند در تالار وحدت برگزار می‌شود./ صدا و سیما

برچسب ها: سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر جشنواره موسیقی
ارسال نظر
آخرین اخبار