۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
تعداد بازدید: ۷۲۱۸۹
تهیه‌کننده «سرهنگ ثریا»:
تهیه‌کننده فیلم «سرهنگ ثریا» گفت: معتقدم که سطح کیفی فیلم‌ها باید بالا رود و ذائقه تماشاچی عوض شود چون آن‌ها عادت کرده‌اند که فیلم کمدی ببینند
کد خبر: ۲۷۵۴۳

سطح کیفی فیلم‌ها باید بالا رود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، جلیل شعبانی که فیلم «سرهنگ ثریا» را به کارگردانی لیلی عاج در جشنواره فجر امسال رونمایی کرد، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره زمان اکران این فیلم و ارزیابی‌اش از شرایط کلی اکران گفت: فعلاً تصمیم خاصی برای اکران «سرهنگ ثریا» گرفته نشده است و بررسی‌ها برای زمان مناسب در سازمان اوج انجام می‌شود. البته به نظرم امسال با توجه به مقارن شدن عید نوروز با ماه مبارک رمضان، استقبال از اکران نوروز کمتر شده است.

او افزود: بجز این مسئله، در حال حاضر چند فیلم کمدی در حال اکران هستند که سینمادار‌ها نمایش آن‌ها را در عید ۱۴۰۲ هم ادامه می‌دهند و این نگرانی برای تهیه‌کننده‌های دیگر وجود دارد که نمایش فیلمشان در این مقطع چه سرنوشتی پیدا می‌کند بخصوص فیلم‌های جشنواره که کمدی هم در میان آن‌ها نبود و فیلم‌هایی که ساخته شده‌اند شاید با این فیلم‌های کمدی نتوانند رقابت کنند به همین دلیل فکر می‌کنم این هم عاملی برای کم شدن استقبال از اکران نوروزی است.

شعبانی درباره اینکه وقتی مجموع فیلم‌های جشنواره به اکران برسند در نبود فیلم کمدی چه شرایطی پیدا می‌کنند چرا که اکران فیلم‌های کمدی به فروش دیگر فیلم‌ها هم کمک می‌کند؟ گفت: فکر نمی‌کنم حتماً دلیل فروش فیلم‌های دیگر حضور آثار کمدی باشد، چون سابقه داشته که فیلم‌های درام و اجتماعی بدون فیلم‌های کمدی هم توانسته‌اند مخاطب خود را به سینما بکشانند. مهم این است که فیلم‌ها به لحاظ کیفیت خوب باشند و قابلیت جذب مخاطب را داشته باشند.

این تهیه‌کننده که فیلمش دیپلم افتخار بهترین کارگردان فیلم اولی را گرفته است، اظهار کرد: معتقدم که سطح کیفی فیلم‌ها باید بالا رود و ذائقه تماشاچی عوض شود، چون آن‌ها عادت کرده‌اند که فیلم کمدی ببینند، ولی این شراط در حال تغییر است و کم‌کم مردم عادت می‌کنند که فیلم‌های پلیسی را نیز دنبال کنند مثل آنچه در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است؛ بنابراین ژانر‌های متعددی هستند که می‌توانند جایگزین فیلم‌های کمدی در سینما شوند، ولی قاعدتا باید با کیفیت ساخته شوند.

او در پایان در پاسخ به اینکه آیا «سرهنگ ثریا» برای اکران عمومی دچار تغییراتی می‌شود؟ گفت: در حال جمع‌آوری نظر تماشاچیان فیلم در جشنواره هستیم، ولی تصورم این نیست که تغییرات خاصی داشته باشیم با این حال اگر جمع‌بندی بازخورد‌ها ما را این به نتیجه برساند که تغییراتی لازم است، آن را اعمال خواهیم کرد.

«سرهنگ ثریا» با بازی ژاله صامتی در نقش سرهنگ ثریا و نیز وحید آقاپور و دیبا زاهدی محصول سازمان اوج است./ ایسنا

برچسب ها: تهیه کننده سینما اکران نوروزی کمدی
ارسال نظر
آخرین اخبار