۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
تعداد بازدید: ۱۰۸۲۲۰
گرافن براساس برنامه ای با همکاری یک استارتاپ برای توسعه توربین‌های بادی در دریاها استفاده می شود. هدف نهایی از این طرح افزایش تولید انرژی پاک از باد دریا است.
کد خبر: ۲۷۵۷۴

افزایش تولید انرژی پاک از باد دریا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شرکت گرافن لایرز (Graphene Layers) که یک استارتاپ حوزه راه‌حل‌های مبتنی بر گرافن است و شرکت روتگرز اکوکمپلکس (Rutgers EcoComplex) در آمریکا به همراه مرکز نوآوری انرژی پاک و برنامه شتاب‌دهنده زنجیره تأمین باد دریایی همکاری مشترکی را اغاز کردند که هدف از آن کمک به تولید انرژی پاک، توسعه پایدار و یکپارچه‌سازی فناوری گرافن برای برنامه‌های کاربردی باد دریایی (OSW) است.

این مشارکت بر تدوین و تجاری‌سازی راه‌حل‌های مبتنی بر گرافن که به توسعه پایدار زنجیره تأمین OSW کمک خواهد کرد و به مقابله با برخی از چالش‌های مهم زیست محیطی و اجتماعی در جهان برمی‌خیزد، متمرکز می‌شود

فناوری گرافن می‌تواند نقش اساسی در تولید توربین بادی داشته باشد، زیرا اجزای توربین می‌توانند قوی‌تر و با دوام‌تر تولید شوند و در نتیجه تولید انرژی کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر از OSW ایجاد شود. این همکاری با هدف ادغام راه‌حل‌های پیشرفته فناوری‌های گرافن برای تولید انرژی پاک است.

الهاز شیلیولا بنیانگذار شرکت استارتاپ گرافن لایرز گفت: برنامه شتاب‌دهنده Windignite Rutgers EcoComplex برای پیشبرد تلاش‌ها جهت توسعه فناوری گرافن و کمک به توسعه پایدار اجرا می‌شود. اطمینان داریم که این همکاری منجر به پیشرفت‌های چشمگیر می‌شود.

سرپیل گوران از مدیران شرکت روتگرز اکوکمپلکس هم گفت: ما هیجان‌زده هستیم که استارتاپ گرافن لایرز در حال پیوستن به برنامه شتاب‌دهنده است، ما تا به امروز از طریق انکوباتور و برنامه شتاب‌دهنده به بسیاری از شرکت‌های فناور در حوزه انرژی پاک خدمات ارائه داده ایم و اطمینان داریم که از طریق برنامه شتاب‌دهنده Windignite پشتیبانی مشابهی را برای گرافن لایزر ارائه می‌دهیم.

وی یادآور شد: این همکاری به نوآوری کمک می‌کند و تأثیر مثبتی در صنایع از جمله بخش تولید توربین‌های بادی ایجاد می‌کند که در آن فناوری‌های گرافن می‌تواند نقش اساسی داشته باشند./ ایرنا

برچسب ها: انرژی پاک نوآوری توربین
ارسال نظر
آخرین اخبار