۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
تعداد بازدید: ۱۵۱۱۱۹
وزیر خارجه گفت: در دیداری که با آقای بشار اسد داشتیم در جریان قرار گرفتم که سوریه برای مقابله با این گونه جنایات صهیونیست‌ها طراحی قوی را در دست تهیه دارد و نسبت به مقابله با این جنایت واکنش قوی و لازمی را در مقابل رژیم صهیونیستی هم داشته‌اند.
کد خبر: ۲۷۶۳۱

فروپاشی نیتانیاهو/سوری ها برنامه‌های متنوعی را برای توقفجنایات صهیونیست‌ها  دارند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به عراق سفر کرده است، گفت: در دیداری که با نخست وزیر، رئیس جمهور، وزیر امور خارجه عراق و همچنین رئیس مجلس این کشور داشتم موضوعات مختلفی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: بخش اول صحبت‌های ما متمرکز بود بر گفتگو‌های دوجانبه به ویژه درچارچوب همکاری‌های اقتصادی و تجاری و زیرساخت‌ها که در حال تکمیل شدن است از جمله اتصال خطوط راه‌آهن و موضوع انتقال کالا به کشور‌های دو طرف و همچنین در مساله امنیت مرز‌ها با مقامات عالی‌رتبه عراق رایزنی کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: به هیچ وجه برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست که گروه‌های تروریستی و گروه‌های تجزیه طلب از مبدأ اقلیم شمال عراق بخواهند تهدیدی علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران باشند، ما این موضوع را از زبان مقامات عراق در بغداد به صراحت شنیدیم که عراق اجازه نخواهد داد این وضع ادامه پیدا کند. راهکار‌هایی در این رابطه در سطح کمیته عالی امنیتی بین دو کشور در ماه‌های اخیر روشن و مشخص شد که امیدواریم هرچه زودتر نهایی شود و عملیات اجرایی آن را شاهد باشیم.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نابلس گفت: در هفته‌های اخیر صهیونیست‌ها در کرانه باختری از جنین تا نابلس جنایات بزرگی را مرتکب شدند. جمع زیادی از زنان و کودکان فلسطینی از سوی رژیم غاصب اسرائیل که در سطح یک رژیم نامشروع و آپارتاید عمل می‌کند به شهادت رسیده‌اند. صهیونیست‌ها با بحران‌های چند لایه داخلی مواجه‌اند و دولت نتانیاهو در حال فروپاشی است.

امیرعبداللهیان افزود: آن‌ها به دنبال این هستند که با ارتکاب چنین جنایاتی بر افتضاح بحران‌های چند لایه داخلی سرپوش بگذارند، اما آنچه در کرانه باختری شاهد هستیم اثبات می‌کند امروز مقاومت فقط در غزه جریان ندارد بلکه، سراسر کرانه باختری به مرکزی برای استمرار مقاومت و مقابل با جنایات رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سئوالی درباره سکوت غربی‌ها در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در سوریه و فلسطین گفت: طبعا دیپلماسی و سیاست مبتنی بر استاندارد دوگانه، اما من اخیر سفری که به سوریه داشتیم و در دیداری که با آقای بشار اسد داشتیم در جریان قرار گرفتم که سوریه برای مقابله با این گونه جنایات صهیونیست‌ها طراحی قوی را در دست تهیه دارد و نسبت به مقابله با این جنایت واکنش قوی و لازمی را در مقابل رژیم صهیونیستی هم داشته‌اند و بنا به دلایلی اعلام شدن و رسانه‌ای شدن آن را خیلی مورد توجه قرار ندادند و در آینده هم برنامه‌های متنوعی را برای توقف این جنایات صهیونیست‌ها در اختیار دارند. /باشگاه خبرنگاران جوان 

برچسب ها: حسین امیرعبداللهیان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی
ارسال نظر
آخرین اخبار