۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
تعداد بازدید: ۱۰۲۴۷۹
شهردار تهران گفت: وقتی صحبت از مردم سالاری دینی می‌کنیم یعنی صاحبان و تصمیم‌گیران اصلی کشور مردم هستند و کار را باید به آن‌ها سپرد.
کد خبر: ۲۷۶۴۷

افتتاح ۱۳ ایستگاه مترو در سال آینده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علیرضا زاکانی دیروز چهارشنبه در مراسم اختتامیه نخستین دوره طرح «من شهردارم» در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد افزود: ضمن اینکه پایانه‌های شهری مترو هم سال آینده پنج برابر امسال شده و توسعه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: امروز جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و در رابطه با پیش‌نویس تفاهمی که قرار است بین ۲ دستگاه امضا شود صحبت شد که بر اساس این تفاهم‌نامه موتور‌های برقی به ناوگان حمل و نقل شهری تهران اضافه می‌شود. موتور‌هایی که با قابلیت هوشمند خود امکان حرکت در مناطق ورود ممنوع و پیاده‌رو را ندارند و به محض حضور در این مناطق خود به خود خاموش می‌شوند.

زاکانی گفت: طرح «من شهردارم» نخستین گام در زمینه مردمی سازی مدیریت شهری بود و قرار است این طرح مبنای سایر کار‌های ما در سال آینده شود، زیرا مجموع مدیریت شهری به دنبال حفظ منزلت مردم و اولویت بخشی به خواست شهروندان است.

صاحبان و تصمیم‌گیران اصلی کشور مردم هستند
وی با اشاره به اهمیت بالای نظر مردم در میان مجموعه‌های مختلف مدیریت شهری کنونی تهران افزود: وقتی صحبت از مردم سالاری دینی می‌کنیم یعنی صاحبان و تصمیم‌گیران اصلی کشور مردم هستند و کار را باید به آن‌ها سپرد.

شهردار تهران در همین رابطه پیرامون رویداد «من شهردارم» گفت: در تهران ۲۰۸۰ طرح داشتیم. این پروژه‌ها را به سمع و نظر مردم رساندیم تا از میان آن‌ها شهروندان ۱۴۶۵ مورد را برگزیدند و ما نیز اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های منتخب مردم کنار گذاشتیم.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری در چند حوزه رویکرد مشارکتی خود را با مجموعه‌های مختلف تعریف کرده است. نخست در تلاش هستیم با همکاری مجموعه‌های مردمی و نهاد‌های دولتی قرارگاه‌هایی برای حل مشکلات پایتخت ایجاد کنیم. به طوری که در سال گذشته قرارگاه مسکن و اعتیاد نمونه‌های موفق این رویکرد مشارکتی بود. دوم برای یافتن راه حل مشکلات پایتخت به سراغ نخبگان رفتیم تا با استفاده از دانش و تجربه آنان طرحی برای مدیریت شهری تهران آماده کنیم. سومین و مهمترین بخش از رویکرد مشارکتی ما نیز مربوط می‌شود به استفاده از ظرفیت‌های مردمی که طرح من شهردارم گام نخست آن است.

شهردار پایتخت به آمار مشارکت شهروندان در این طرح پرداخت و گفت: حدود ۳۵۰ هزار نفر مشارکت داشتند و ۴۵۰ هزار فرم نیز توسط مردم پر شده است.

زاکانی افزود: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران در بخش ون و تاکسی جلسات مختلفی با شرکت‌های خودروسازی برگزار شده و آن‌ها نیز پیشنهاداتی پیش روی ما گذاشته‌اند، اما بهتر است در سال آینده انتخاب اینکه چه خودرویی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود را بر عهده خود رانندگان بگذاریم و به جای آنکه برای آن‌ها تصمیم بگیریم، خود در انتخاب نوع خودرویی که قرار است با آن کار کنند نظر بدهند./ ایرنا

برچسب ها: علیرضا زاکانی شهردار تهران مترو ایستگاه مترو افتتاح
ارسال نظر
آخرین اخبار