۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
تعداد بازدید: ۱۵۳۳۴۲
علی بخشی‌زاده در حالی از رادیو جوان به عنوان شبکه برتر یاد می‌کند که اعتقاد دارد یک رسانه وقتی می‌تواند زنده بماند با مخاطب تعامل داشته باشد.
کد خبر: ۲۷۶۷۳

زنده بماندن رسانه منوط به تعامل با مخاطب است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رادیو جوان به عنوان یکی از شبکه‌های پرشنونده ۲۶ ساله شد. علی بخشی‌زاده معاون صدا درباره این شبکه رادیویی، مدیریت کنداکتور و یافته‌های جدید مرکز تحقیقات رسانه ملّی توضیحاتی داد.

او گفت: در یافته‌های مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما، شبکه جوان در فهرست بهترین‌های رادیو به عنوان شبکه برتر قرار گرفت. مدیریت رسانه را در چینش کنداکتور می‌دانم، چینش کنداکتور هم سلایق مخاطبین را در نظر می‌گیرد و هم برای افزایش مخاطب، مدیران گروه و مدیران شبکه‌ها و تهیه‌کنندگان برنامه‌ریزی می‌کنند. بسیار بر قالب برنامه توجه ویژه دارند که یک پیام را چگونه دسته‌بندی و در چه زمانی، با چه محتوایی تقدیم مخاطبان کنند.

معاون صدا درباره «کنداکتور شبکه جوان» و سند تحول سازمان صداوسیما اضافه کرد: در یک بازه یک ماهه که دقت بیشتری کردیم، پس از بررسی، مشاهده کردیم؛ برنامه‌ها خوش ریتم‌اند. زمان برنامه‌ها زیاد نیست، حرف‌های طولانی کشنده و خستگی‌آور در این شبکه وجود ندارد. از جهت سند تحول هم این نکته وجود دارد که یکی از شبکه‌های رادیویی که در این موضوع پیشتاز بوده که خودش را با سند تحول، دقیقاً همگام و هم راستا و هم قدم کند «شبکه رادیوی جوان» بوده است.

علی بخشی‌زاده درباره اهم نقاط قوت شبکه رادیو جوان عنوان کرد: یک رسانه وقتی می‌تواند زنده بماند، با مخاطب تعامل داشته باشد و تعامل با مخاطب در برنامه‌های این شبکه مثال‌زدنی و ستودنی است. در این شبکه ساختاری مغفول نیست، خصوصاً از ساختار مسابقه خیلی خوب بهره می‌گیرد. رادیو جوان مطالبه‌گری مناسب به حق با ادبیات بسیار خوب و با رویکرد حل مسئله دارد.

معاون صدا در رابطه با رسانه مکمل، یعنی در حوزه فضای مجازی اضافه کرد: این شبکه به نحو احسن از این فضا، بهره برداری می‌کند و در عین حال توجه ویژه‌ای به افزایش سواد رسانه‌ای دارد. همچنین توجه ویژه به چینش برنامه‌ها در کنداکتور برنامه دارد، یک کنداکتور سرپا و سرحال دارد و از نقاط برجسته این شبکه است.

علی بخشی‌زاده معاون صدا در پایان گفت: رادیو جوان به مقوله امید آفرینی، نشاط بخشی و آگاهی‌بخشی، بسیار توجه دارد. این شبکه هم یادگیرنده است و هم یا دهنده است، به یک تعبیری اهتمام شبکه به مسئله آموزش، تربیت مجری و گویندگان برای آینده که در حال حاضر چندین نوجوان برنامه‌ها را اجرا می‌کنند، این افراد مجریان آینده شبکه جوان‌اند و این اهتمام قابل ستودنی است./ تسنیم

برچسب ها: رسانه ملی صدا و سیما رادیو جوان رادیو
ارسال نظر
آخرین اخبار