۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
تعداد بازدید: ۱۹۰۵۹۲
به علت نوسانات نرخ ارز؛
معاون عتبات سازمان حج و زیارت گفت: سفر‌های عتبات در ماه رجب با توجه به نوسانات نرخ ارز با کاهش ۷۰ درصدی میان ثبت نام کنندگان مواجه شد.
کد خبر: ۲۷۷۰۴

کاهش ۷۰ درصدی سفر به عتبات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی معاون عتبات سازمان حج و زیارت گفت: هرساله در ماه‌های رجب، شعبان، رمضان و عید نوروز ایام پر زائر سفر‌های عتبات حساب می‌شود که امسال هم در ماه رجب سفر‌ها انجام شد، اما متاسفانه با توجه به نوسانات نرخ ارز در میان ثبت نام کنندگان تقریبا ۷۰ درصد ریزش داشتیم علارغم اینکه ظرفیت‌های زیادی را در عراق ایجاد کرده بودیم.

وی افزود: اکنون که در آستانه سال جدید و عتبات شعبانبه هستیم ظرفیت را اعلام کردیم که برای ایام نوروز اعزام‌ها تا دوم فروردین ادامه دارد و پس از آن در ایام ماه مبارک رمضان دوره‌های ۱۰ روزه و ۲۰ روزه پیش بینی شده که انجام خواهد شد.

رحمانی در خصوص هزینه سفر‌های عتبات گفت: پس از مشخص شدن قیمت ثابت ارز برای سفر به عتبات قیمت‌های این سفر معنوی مشخص خواهد شد که قطعا نرخ، تثبیت شده و شاید پایین‌تر از نرخ الان خواهد بود، زیرا در عراق هیچگونه تغییر نرخی نداشتیم بلکه مقداری کاهش نرخ هم وجود دارد.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: با تثبیت نرخ ارز قیمت‌های سفر عتبات در روز‌های آینده مشخص خواهد شد و ثبت نام عتبات نوروزی هم شروع خواهیم کرد./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: عتبات عالیات حج و زیارت سازمان حج و زیارت نرخ ارز
ارسال نظر
آخرین اخبار