۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
تعداد بازدید: ۱۳۶۴۸۱
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: امروزه در زمینه صادرات داروها رشد خوبی داشته ایم و الان هیچ نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور نداریم.
کد خبر: ۲۷۷۸۵

در زمینه صادرات داروها رشد خوبی داشته‌ایم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در اولین نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه دارو، غذا و تجهیزات پزشکی گفت: در دوران شیوع کرونا واکسن به ایران به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه تحویل نداده، اما با تلاش دانشمندان ایران بهترین واکسن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود.

به گفته وی هم اکنون دشمنان ما مانند آمریکا و اسرائیل همیشه از صنعت دفاعی کشورمان حرف می‌زند. در حوزه‌های دیگر به خصوص صنعت دارو به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده ایم. در حوزه دارو مشکلاتی علی رقم پیشرفت زیاد مشکلاتی وجود دارد و باید به سمتی حرکت کنیم تا مردم مسئله‌ای در حوزه دارو نداشته باشند.

او بیان کرد: در تولید مواد اولیه باید از رشد بیشتری برخوردار باشیم. امروزه در زمینه صادرات دارو‌ها رشد خوبی داشته ایم و الان هیچ نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور نداریم.

او افزود: در حال حاضر در حوزه پزشکی در دسته کشور‌های پیشرو هستیم و باید بیشتر به نخبگان و جوانان برسیم و به دلیل مسائل تحریم شاید به خوبی امکانات در اختیار نخبگان قرار نگرفته بود.

او گفت: مردم در هنگام بروز بیماری دچار دغدغه‌هایی هستند و باید این موضوع برطرف شود. مجلس در خدمت نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان است./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: صادرات دارو دارو حسینعلی شهریاری
ارسال نظر
آخرین اخبار