۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
تعداد بازدید: ۱۱۵۶۵۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سرود یکی از محصولات هنری انقلاب اسلامی است که قبل از نهضت امام خمینی (ره)چنین پدیده ای را نداشتیم.
کد خبر: ۲۷۷۹۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمدمهدی اسماعیلی، گفت: با وجود این که اولین سالی است که گروه‌های سرود در بخش مسابقه جشنواره موسیقی فجر راه پیدا کرده اند خوشبختانه شاهد استقبال بسیار خوبی در این بخش بودیم.

وی گفت: برای انتخاب گروه‌های سرود حاضر در این جشنواره مسئولان مربوطه سخت گیری کردند و گروه‌ها را با شاخص‌های سخت مورد ارزیابی قرار دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امیدواریم در سال‌های آینده حضور گروه‌های سرود در جشنواره پررونق‌تر باشد، چرا که به گروه‌های سرود امید دارم و از دوستانم خواستم تا در بخش مسابقه این جشنواره آن را قرار دهند.
اسماعیلی در پاسخ به این سوال که سرود تا چه اندازه در انتقال مفاهیم دینی و انقلاب نقش دارد؟ اظهارداشت: سرود یکی از محصولات هنری انقلاب اسلامی است، قبل از نهضت امام چنین پدیده‌ای را نداشتیم و با انقلاب اسلامی شروع شد و اوج آن را در بهمن ۵۷ دیدیم که تا امروز ماندگار ماند.

وی گفت: در دهه اول انقلاب شرایط سرود در ایران خوب بود بطوری که در محضر امام خمینی (ره) گروه‌های سرود اثرشان را با ادوات موسیقی اجرا کردند، ولی به مرور این مساله دچار افت شد و از دهه ۹۰ رویش جدیدی در سرود ایجاد کردیم و نهاد‌های مختلف وارد میدان شده اند و سالی چند بار بنا به مناسبت‌های مختلف در این بخش مسابقه خواهیم داشت.

اسماعیلی افزود: از آن جا که در بخش سرود جشنواره موسیقی نقطه اوج و قله این فعالیت هاست، سال آینده به مراتب شرایط بهتر از گذشته خواهد شد.

برچسب ها: محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سرود جشنواره موسیقی فجر
ارسال نظر
آخرین اخبار