۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
تعداد بازدید: ۸۵۸۴۷
محققان یک شرکت دانش بنیان کیت‌های تشخیص ۱۶ نوع بیماری دام را تولید کردند و اکنون قراردادی برای تولید مشترک با ترکیه منعقد کرده اند.
کد خبر: ۲۷۸۱۱

تولید کیت‌های تشخیص ۱۶ نوع بیماری دام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر محمدعلی صارمی؛ رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان در حاشیه رویداد Tim۲۰۲۳ که اکنون در پارک فناوری پردیس درحال برگزاری است، در جمع خبرنگاران گفت: امروز بزرگترین رقم قراردادی را با سرمایه گذاران خارجی در رویداد سرمایه گذاری فناوری با رقم ۲.۶ میلیون دلاری منعقد کردیم.

وی با اشاره به این قرارداد گفت: موضوع قرارداد این شرکت در رویداد Time بحث انتقال فناوری به ترکیه در راستای ورود به بازار جهانی بوده است.

وی با اشاره به محصول تولیدی این شرکت دانش بنیان گفت: کار این شرکت، تولید کیت‌های دامپزشکی با فناوری‌های جدید است که نمونه داخلی برای این محصول وجود ندارد.

صارمی با اشاره به تفاوت‌های این محصول با نمونه‌های خارجی تصریح کرد: این کیت با کیفیت جهانی تولید شده و دارای قیمت تمام‌شده بسیار پایینی است. همچنین استاندارد‌های اروپایی خود را کسب کرده است.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان تأکید کرد: بر اساس این قرارداد با ترکیه، خط تولیدی در این کشور راه اندازی می‌شود. این محصول طبق برآورد‌ها در سال ۲۰۲۳ بیش از ۵ میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته است.

رئیس هیأت مدیره شرکت گفت: نمونه خارجی این محصول به صورت محدود در کشور‌های پیشرفته از جمله آمریکا وجود داشته است.

صارمی گفت: تشخیص همزمان بیماری‌های حوزه دامپزشکی و انسان کار این کیت است و با یک آزمایش می‌توانیم ۱۶ بیماری هر نوع دام سبک یا سنگین را تشخیص بدهیم./ مهر

برچسب ها: شرکت دانش بنیان تولید دانش‌بنیان دام و طیور کیت تشخیصی
ارسال نظر
آخرین اخبار