۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
تعداد بازدید: ۱۴۹۰۷۶
دبیر ستاد ملی جمعیت گفت: ۲۰ سال آینده از جوانان خبری نیست و اکثراً سالمند هستند و و کشور را نمی‌توان با این وضعیت اداره کرد.
کد خبر: ۲۷۸۲۴

خطر سیاه‌چاله جمعیتی/ ۲۰ سال آینده از جوانان خبری نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نشست خبری اولین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت با حضور کاظم فروتن دبیر ستاد ملی جمعیت برگزار شد.

فروتن گفت: این نشست با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر فرزند آوری و جلوگیری از حرکت کشور به سمت پیری جمعیت و در راستای اجرایی کردن ماده ۹۱ قانون جوانی جمعیت برگزار شده است.

وی بیان داشت: تحقق سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و جمعیت، تشویق به فرزند آوری، حمایت از ارزش‌های نهادینه خانواده از اهداف برگزاری این رویداد است.

دبیر ستاد ملی جمعیت ادامه داد: بحث جمعیت بحث حساسی است که غرب برای کشور‌های اسلامی مثل ایران نسخه کاهش جمعیت را نوشته بودند. با هجمه فرهنگی کاهش نرخ باروری با این هجمه‌ها صورت گرفت و در سیاست‌ها تجدید نظر نشد.

فروتن گفت: در طول یک ساله گذشته سه جلسه مربوط به جمعیت با حضور رئیس جمهور برگزار شد و از مصوبات ستاد تشکیل قرارگاه جمعیت بود. بحث جوانی جمعیت بحث حساسی و کلیدی است.

وی بیان داشت ۲۰ سال آینده از جوانان خبری نیست و اکثراً سالمند هستند و و کشور را نمی‌توان با این وضعیت اداره کرد.

دبیر ستاد ملی جمعیت خاطر نشان کرد: نرخ باروری به شدت کاهش یافته و باید نگذاریم پنجره جمعیتی بسته شود. هوای آفتابی ما را از سیل آینده نباید غافلگیر کند. در آستانه ورود به سیاهچاله جمعیتی هستیم و باید پیشگیری کرد.

فروتن بیان داشت: در کنار همه مشکلات دولت باید همه تلاش را را به کار گیرد البته نباید فقط موضوع جمعیتی را گره بزنیم به مسائل اقتصادی، اگر چاره اندیشی نشود دیگر کشاورز و پزشک و… نخواهیم داشت و فرهنگ خارج از ایران به کشور ورود خواهد کرد و همه با هم باید دست به دست هم دهیم تا مشکل رفع شود./ مهر

برچسب ها: قانون جوانی جمعیت ستاد ملی جمعیت سیاه چاله
ارسال نظر
آخرین اخبار