۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
تعداد بازدید: ۱۵۲۰۲۹
رئیس سازمان نظام پرستاری در آستانه سال نو ۳ خبر خوش برای پرستاران داشت.
کد خبر: ۲۷۹۰۹

سه خبر‌ خوش برای پرستاران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر "محمد میرزابیگی" گفت: تغییر وضعیت پرستاران شاغل، اختصاص اعتبار تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سرانه‌ها و همچنین پیشنهاد فوق العاده خاص برای پرستاران خبر‌های خوش سال نو برای این گروهی از کارکنان نظام سلامت است.

رئیس سازمان نظام پرستاری از تصویب قانون تغییر وضعیت کارکنان دولت در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این مصوبه پس از تایید شورای نگهبان، امنیت شغلی پرستاران شرکتی و تبصره‌ای مشغول به کار را تامین می‌کند که موجب افزایش انگیزه در این کارکنان خواهد شد.

دکتر محمد میرزابیگی افزود: توافق سازمان برنامه و بودجه وزارت بهداشت و سازمان امور اداری و استخدامی برای استانداردسازی کشوری نسبت پرستار به تخت بیمارستانی ضروری است.

رئیس سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: میزان شاخص پرستار به تخت در جهان بین ۶ تا ۸ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در ۲۴ ساعت است، اما در ایران به سبب محدودیت منابع حداقل این شاخص را ۲.۵در نظر می‌گیریم، اما این شاخص اکنون کمتر از دو و نیم است.

دکتر محمد میرزابیگی گفت: ۱.۷ پرستار فارغ التحصیل دانشگاهی و۰.۷ نیرو‌های کمکی برای هر سخت بیمارستانی ضروری است.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور افزود: با توجه به استخدام‌های جدید در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شاخص۲.۵ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی پذیرفته و اجرا خواهد شد.

دکتر محمد میرزابیگی درباره اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: این قانون به تصویب رسیده و اعتبار آن اختصاص یافته و آیین نامه اجرایی آن تدوین شده است، اما به نظر می‌رسد عزم برای اجرای آن کافی نیست.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور تاکید کرد: برخی بیمارستان‌ها نرم افزار ثبت خدمات پرستاران را به صورت کامل فعال نکرده‌اند و این مانع از اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری شده است.

دکتر میرزابیگی گفت: در صورت فعال شدن نرم افزار ثبت خدمات پرستاری، اطلاعات در اختیار بیمه‌ها قرار می‌گیرد و اعتبار اجرای این قانون در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان نظام پرستاری درباره فوق العاده خاص این صنف گفت: با تلاش تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۲۰ پیشنهاد در این زمینه ثبت شده است که امیدواریم در صحن علنی با مشکل مواجه نشود.

دکتر میرزابیگی تصریح کرد: وزارت بهداشت نیز برای تامین منابع فوق العاده خاص پرستاران مشکلی نخواهد داشت، اما نیاز به مجوز قانونی دارد امیدواریم مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری ابراز امیدواری کرد این فوق العاده خاص با ضرایب زیاد بلکه با ضرایب متوسط اجرا شود./ صدا و سیما

برچسب ها: پرستاران سازمان نظام پرستاری رئیس کل سازمان نظام پرستاری
ارسال نظر
آخرین اخبار