۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
تعداد بازدید: ۷۸۲۴۷
درمان جدید دانشمندان می‌تواند به رفع مشکل نشتی در دریچه سه لختی قلب کمک کند.
کد خبر: ۲۸۱۱۰

رفع مشکل دریچه قلب با دستگاهی جدید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بیماران مبتلا به نشتی دریچه سه‌لَختی در کارآزمایی تحقیقاتی با روشی که نیازی به جراحی خطرناک قلب باز ندارد، شاهد بهبود‌هایی بودند.

دریچهٔ سه‌لَختی در سمت راست قلب قرار دارد که اجازه می‌دهد خون بدون اکسیژن بین دهلیز راست و بطن راست جریان یابد. هنگامی که دریچه نشت و خون به سمت عقب جریان پیدا می‌کند. در نتیجه، مایع در اندام‌های حیاتی جمع می‌شود و در حالی که پا‌ها متورم می‌شوند، نتیجه نهایی نارسایی قلبی است.

علائم این بیماران اغلب خستگی، اتساع شکم، پا‌های متورم و احساس بی‌حالی عمومی است. دارو تجویز شده برای کاهش این آسیب معمولا عوارض جانبی خطرناکی ایجاد می‌کند و ترمیم دریچه معمولاً برای انجام آن بسیار خطرناک بوده است.

اکنون شرکت تجهیزات پزشکی Abbott اعلام کرده که نتایج کارآزمایی بالینی آن‌ها شامل بستن دریچه سه لختی برای کوچک‌تر کردن و عملکرد بهتر آن است. این دستگاه مورد استفاده مشابه دستگاه موفقی است که برای درمان بیماران مبتلا به آسیب دریچه میترال قلب استفاده می‌شود.

محققان گزارش دادند که این درمان بسیاری از نشت‌ها در این دریچه را متوقف کرد و به بیمارانی که به دلیل علائم ناتوان شده بودند، اجازه داد تا به زندگی خود را بازگردانند.

همچنین این درمان بی خطر بود و با کمتر از یک درصد خطر مرگ و میر در بیماران و به طور متوسط یک روز بستری شدن همراه بود./ صدا و سیما

برچسب ها: نوآوری بیماری های قلبی سلامت قلب
ارسال نظر
آخرین اخبار