۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
تعداد بازدید: ۱۱۸۵۰۶
بیمارستان هزارتختخوابی حضرت مهدی(عج) در روز میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) در تهران افتتاح شد.
کد خبر: ۲۸۱۳۲

مجهزترین بیمارستان کشور افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بیمارستان هزارتختخوابی حضرت مهدی (عج) به‌عنوان بزرگترین و مجهزترین طرح حوزه سلامت کشور دیروز چهارشنبه در روز میلاد حضرت، ولی عصر (عج) در تهران افتتاح شد.

عملیات ساخت این بیمارستان ابتدا در سال ۹۰ با سرمایه‌گذاری یک خیّر آغاز شد و مدتی بعد از فوت این نیکوکار به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار شد.

این بیمارستان یکی از بیمارستان‌های بسیار مجهز فوق‌تخصصی است که در دل بیمارستان ۱۵۰۰ تختخوابی امام خمینی (ره) راه‌اندازی و به ظرفیت این مجتمع بیمارستانی اضافه می‌شود.

بر اساس این گزارش، این بیمارستان بسیار مدرن و مطابق با استاندارد‌های روز جهانی، با ۳۸ اتاق عمل و اورژانس فوق‌پیشرفته مجهز به باند هلی‌کوپتر، بزرگ‌ترین طرح ملی سلامت در تاریخ کشور است که تاحدودی هوشمند و به‌لحاظ امنیت سازه بسیار مستحکم طراحی و ساخته شده است و نزدیک به یک‌هزار تخت بستری به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه می‌کند. درمانگاه بیمارستان مهدی کلینیک هم در فضایی حدود هشت هزار مترمربع ظرفیت مراجعات سرپایی را یک‌ونیم تا دو برابر افزایش خواهد داد.

به‌گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران این مجموعه بزرگ به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با ظرفیت یک‌هزار و ۱۰۰ تخت فعال که خود از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین بیمارستان‌های منطقه خاورمیانه است اضافه می‌شود که کنار طرح درحال‌توسعه ساختمان انستیتو کانسر قطب درمان سرطان کشور با حمایت مالی یکی دیگر از خیّرین سلامت، پشتوانه امنیتی خوبی برای شهر تهران و کشور در مواقع بحران خواهد بود./ تسنیم

برچسب ها: بیمارستان تخت بیمارستانی افتتاح حضرت مهدی
ارسال نظر
آخرین اخبار