۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
تعداد بازدید: ۷۹۸۸۱
رئیس سازمان غذا و دارو:
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروسازی کشور در ۴۰ ساله گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و امروز به یک صنعت پیشران تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۸۱۵۵

داروسازی ایران یک صنعت پیشران است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حیدر محمدی روز پنجشنبه در آیین افتتاح خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن در شرکت کیمیاگران امروز شازند که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: اگر چه صنعت داروسازی کشورمان به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت‌های چشمگیری داشته، اما همچنان کار‌های زمین مانده وجود دارد که نیازمند حمایت‌های مالی است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته به خصوص پیش از انقلاب، کشورمان وارد کننده دارو بود، اما امروز به یکی از صادرکنندگان دارو تبدیل شده و بسیاری از کشور‌های همسایه خریداران دارو از ایران اسلامی هستند.

محمدی اظهار کرد: برای رسیدن صنعت دارویی کشور به نقطه مطلوب در حوزه دارو تلاش‌های وافری صورت گرفته و حیف است که با نبود حمایت درست و عدم رفع نیازها، این صنعت پیشرو تحت تاثیر قرار گیرد، بنابراین باید نگاه به حوزه سلامت بسیار متفاوت باشد. متاسفانه گاهی شاهدیم که نگاه به حوزه دارویی کشور، امنیتی نیست و هنوز در حوزه دارو و تجهیزات، نیاز‌های بودجه‌ای رفع نشده است.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این صنعت در مواردی ارتباط مستقیم با ارز دارد و با کمبود‌های بودجه‌ای مواجه هستیم، گفت: همیشه سلامت باید برای مسئولان کشور در اولویت باشد و اگر امروز این نگاه حاکم نشود بدون شک در سال آینده با مشکل روبرو می‌شویم.

وی با بیان اینکه کمبود جدی در حوزه دارو در کشور وجود ندارد و هر کمبودی قطعا با اقدامات موثر به سرعت رفع می‌شود، افزود: اگر امروز به یک عدد مناسبی در صنعت دارویی رسیده ایم، حاصل تلاش صنعت دارویی در تولید مواد اولیه است و در مسیر حرکت به سمت خودکفایی هستیم.

محمدی با اشاره به اینکه داروی استامینوفن یکی از دارو‌های به ظاهر ساده، ولی حیاتی است و راه اندازی خط تولید مواد اولیه آن در شرکت کیمیاگران امروز بخشی از وابستگی ما را رفع خواهد کرد، افزود: امید است که در خط تولید حوزه پلاسما و تولید انسولین‌های انسانی به خودکفایی برسیم./ ایرنا

برچسب ها: دارو داروسازی سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو
ارسال نظر
آخرین اخبار