۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
تعداد بازدید: ۱۰۶۹۴۱
مراسم افتتاح سالن تولید و رونمایی از نخستین نمونه فروندِ تولید معیار و عملیاتی جت آموزش پیشرفته یاسین با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی هوایی ارتش انجام شد.  
کد خبر: ۲۸۱۶۷

افتتاح خط تولید هواپیمای آموزشی یاسین

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نمونه معیار تولید جت آموزشی یاسین صبح امروز شنبه ۲۰ اسفندبا حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش  رونمایی شد و همزمان خط تولید انبوه این پرنده آموزشی نیز افتتاح شد. 

آموزش خلبانی از جمله آموزش‌های سطح بالا و پیچیده‌ای است که هر کشوری توان انجام آن را ندارد.

جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های دانش و فناوری موفق به رسیدن به یافته‌های آموزش در سطح استاندارد‌های جهانی شده است و خلبانی به عنوان یک حوزه آموزشی ترکیبی از این قاعده مستثنی نیست.

در بیان تفاوت نمونه‌های اول و دوم هواپیمای یاسین باید گفت؛ فروند اول با پرواز خود طراحی آیرودینامیکی و معماری سازه‌ای و دستیابی به فناوری ساخت را محقق نمود و لیکن این فروند که امروز رونمایی شد در ابعاد تخصصی و تاکتیکی نسبت به نمونه قبلی توسعه و تکامل یافته و دستاورد‌های مختلفی داشته است.

همچنین، بومی‌سازی زیر سامانه‌های عمده مانند صندلی پران، اویونیک کاملا بومی، موتور و ارابه‌های فرود بخشی از توانمندی‌های به دست آمده در این فروند است.

/باشگاه خبرنگاران جوان 
برچسب ها: وزارت دفاع جت آموزشی یاسین
ارسال نظر
آخرین اخبار