۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
تعداد بازدید: ۱۰۵۶۷۴
با موضوع شهدای دفاع مقدس؛
مدیر انتشارات سرو گفت: تعداد ۱۳ عنوان کتاب تخصصی مخصوص نوجوان در دست چاپ داریم که بهار سال ۱۴۰۲ منتشر می‌کنیم.
کد خبر: ۲۸۲۵۳

انتشار ۱۳ عنوان کتاب مخصوص نوجوان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علیرضا سلیمی مدیر انتشارات سرو، خبر از انتشار ۲۰ عنوان کتاب در سال گذشته داد و گفت: اولویت کار ما ترویج فرهنگ کتابخوانی و فرهنگ مقاومت است و برایمان مهم است کتاب‌ها دیده و خوانده شود. انتشارات سرو وابسته به موزه ملی دفاع مقدس است و همراه با مرکز اسناد و کتابخانه باغ موزه، برنامه‌های متنوعی برای ترویج کتابخوانی، رونمایی و نقد کتاب داریم.

وی افزود: اولویت ما انتشار کتاب برای مخاطب نوجوان و جوان است و تقریبا ۶۰ تا ۷۰ درصد کتاب‌هایمان مخصوص کودک و نوجوان است هرچند کتاب بزرگسال، کتاب‌های پژوهشی و کتاب دانشگاهی هم تاکنون منتشر کرده‌ایم و در بخش تاریخ شفاهی و از سال ۱۳۹۵ در بخش انقلاب و مقاومت هم فعال هستیم.

سلیمی در پاسخ به این سؤال که چرا تیراژ کتاب‌های این نشر کم است، اظهار داشت: زمانی تیراژ کتاب‌های ما بالا بود و به ۵ هزار نسخه می‌رسید، اما این کتاب‌ها زمان زیادی طول می‌کشید تا به دست مخاطب برسد و از زمان انتشارش می‌گذشت برای همین با تیراژ کم وارد بازار می‌کنیم بعد برای چاپ بعدی تصمیم می‌گیریم که چه تعداد نسخه منتشر کنیم.

مدیر انتشارات سرو درباره کتاب‌های کودک و نوجوان این نشر گفت: تعداد ۱۳ عنوان کتاب تخصصی مخصوص نوجوان در دست چاپ داریم که بهار سال ۱۴۰۲ منتشر می‌کنیم. این کتاب‌ها با موضوع شهدای دفاع مقدس برای نوجوانان نوشته شده‌اند و پیش از این مجموعه کتاب شهدای ورزشکار برای نوجوان را داشتیم که این شهدا ورزشکاران قابلی بودند.

وی افزود: نویسنده‌هایی که تخصص کتاب کودک و نوجوان را دارند، این کتاب‌ها را می‌نویسند و بعضی از شهدا که قصه زندگی‌شان برای نوجوان جذاب است و می‌توانند قهرمان نوجوان باشند، انتخاب می‌شوند و در موضوعاتی که مورد علاقه نوجوان است، کتاب تولید می‌کنیم./ تسنیم

برچسب ها: کتاب کتاب و کتابخوانی نوجوانان
ارسال نظر
آخرین اخبار