۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
تعداد بازدید: ۸۷۶۹۹
رئیس دانشگاه هنر معتقد است که تولیدات سینمایی دولتی‌ساز تولیدات موفقی نیستند، اصل کار ساخت فیلم باید مردمی باشد و با بودجه مردمی اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۲۸۳۸۲

اصل کار ساخت فیلم باید مردمی باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمدرضا حسنایی، درباره نقاط قوت و ضعف سینمای ایران اظهار داشت: عظمت کار سینما به عظمت کار‌های دیگر کشور وابسته است. فیلمنامه می‌تواند قسمتی از نقطه ضعف سینمای ما باشد، اما مقدار هزینه‌ای که در سینما می‌شود باید به اندازه توقعی باشد که از آن داریم.

وی ادامه داد: باید دید کشور‌های مطرح در تولیدات سینمایی چقدر در این بخش هزینه می‌کنند. جدی گرفتن موضوع باعث جدی شدن آن می‌شود؛ این که مردم چقدر برای لباس و سینما هزینه می‌کنند و این نیاز به فرهنگ دارد.

حسنایی گفت: سینما در ایران به اندازه کافی جدی گرفته نشده است هر موقع جدی گرفته شده آثار فاخر بوده و هر موقع جدی گرفته نشده چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی با بیان این جدی گرفتن حتما به معنای هزینه کردن نیست، اظهار داشت: موقعی پولی به شما داده می‌شود، اما بنا بر صلاحیت نیست و اثرش برنمی گردد. جدی گرفتن به این معناست که پول را دور نمی‌ریزید.

حسنایی گفت: برخی وقت‌ها با هزینه ساخت یک فیلم سینمایی می‌شود ۱۰ فیلم تجربی فوق‌العاده ساخت و در مقابل با همین هزینه یک فیلم ناموفق ساخت.

وی اظهار داشت: تحقیق و پژوهش کار دانشگاه است و باید ضایعات مربوط به آثار ناموفق سینمایی را شناسایی و از تکرار آن جلوگیری کند.

رییس دانشگاه هنر گفت: اصل کار ساخت فیلم باید مردمی و با بودجه مردمی اتفاق بیفتد وگرنه به نظر نمی‌رسد که کار‌های دولتی بتوانند تاثیر عمیق بگذارد.

وی اظهار داشت: ترجیح می‌دهم که کار‌های سینمایی مردمی‌ساز باشد به شرطی که حمایت شده و برخورد مناسبی همراه با تعامل با آن‌ها به عمل آید.

حسنایی تصریح کرد: آثار خصوصی اگر کار‌هایی است که مردم انجام می‌دهند منطقی‌تر از این است که دولت سازی شود./ ایرنا

برچسب ها: فیلم سینمایی سینما سینمای ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار