۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
تعداد بازدید: ۸۶۹۶۶
شهردار منطقه ۶ تهران از تلاش برای حل معضل کمبود پمپ بنزین در این منطقه خبر داد و گفت: اولین پمپ بنزین کوچک مقیاس در شهرک والفجر در خردادماه سال آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۲۸۴۲۳

تلاش برای حل معضل کمبود پمپ بنزین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رضا محمدی، شهردار منطقه ۶ تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه از تلاش مدیریت شهری برای ایجاد پمپ بنزین‌های کوچک مقیاس در این منطقه خبر داد و گفت: در حال حاضر پمپ بنزین‌ها به ظرفیت ماشین‌های فعلی نیست و معضل ترافیکی ایجاد می‌کند؛ لذا پمپ بنزین‌های کوچک مقیاس یکی از راهکار‌های حل این مشکل است.

شهردار منطقه ۶ تهران خاطرنشان کرد: حدود پنج ظرفیت برای پمپ بنزین کوچک مقیاس در منطقه ۶ پیشنهاد دادیم و به دنبال جانمایی هستیم؛ اولین نقطه، در شهرک والفجر است که قرارداد آن منعقد شده و در سال ۱۴۰۲ شروع خواهد شد و برای خردادماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: در خصوص یک قطعه اراضی برای ایجاد پمپ بنزین در محدوده خیابان کارگر در حال رایزنی هستیم.

محمدی با بیان اینکه حدود پنج گود پرخطر و بحرانی در سطح منطقه ۶ تهران بوده است، گفت: یک مورد گود متعلق به پردیس بانک تجارت است که بیش از هشت سال در شورای عالی شهرسازی متوقف بود و با پیگیری که انجام شد پروانه شهرسازی آن صادر و کار شروع شد.

شهردار منطقه ۶ تهران در خصوص فریز املاک محدوده دانشگاه تهران گفت: این موضوع به شورای عالی شهرسازی بازمی‌گردد و شاید یکی از موضوعات که دائماً شهروندان پیگیری می‌کنند همین است و فکر می‌کنم تا سه ماهه اول ۱۴۰۲ بتوانیم ابلاغ آن را از شورای عالی شهرسازی بگیریم.

شهردار منطقه ۶ تهران در ادامه با بیان اینکه پنج ایستگاه مترو در محدوده منطقه ۶ داریم که از سال ۹۷ کارگاه آن‌ها تعطیل بود و عملاً خط ۶ نمی‌توانست خدمات کاملی ارائه دهد، گفت: با پیگیری‌های انجام شده بزرگترین مشکل که بحث تأمین منابع بود با پشتیبانی موضوع توسط منطقه ۶ تهران حل شد و از محل درآمد‌های مازاد بر تعهد، برای تکمیل مترو استفاده شد و حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در چهار ماه و نیم اخیر به مترو کمک کردیم.

وی اظهار کرد: تا پایان سال در خط ۶ مترو بخشی از مسیری که باقی‌مانده بود افتتاح می‌شود و ۹.۵ کیلومتر به خط ۶ اضافه می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: از پنج ایستگاه ذکر شده در منطقه ۶ به جز ایستگاه نجات الهی، چهار ایستگاه دیگر بهره‌برداری می‌شوند؛ در واقع ایستگاه‌های تقاطع فاطمی_کارگر، لاله، تقاطع هفت تیر و تقاطع میدان ولیعصر افتتاح می‌شوند و ایستگاه نجات الهی برای شهریور ۴۰۲ افتتاح می‌شود.

شهردار منطقه ۶ تهران افزود: ایستگاه تربیت مدرس در منطقه ۶ به عنوان ایستگاه محیط زیستی مطرح است که برق مجموعه ورودی‌ها و سالن ایستگاه را از طریق پنل‌های خورشیدی تأمین می‌کند و دفع زباله و بازیافت در آن به گونه‌ای انجام می‌شود که در واقع آن را به صورت نمادین به عنوان ایستگاه محیط زیستی اعلام کردیم.

محمدی در خصوص ساخت و بازسازی همراه‌سرای بیماران و آخرین وضعیت آن در منطقه ۶ نیز گفت: ظرفیت زیادی از نظر مراکز درمانی و بیمارستان‌های جنرال در منطقه ۶ وجود دارد که عمده مراجعه کنندگان آن‌ها از شهرستان‌ها هستند که محلی برای استقرار ندارند؛ موضوع همراه سرا در چند سال گذشته مطرح شد و اولین همراه سرا در کنار بیمارستان امام (ره) ایجاد شد که البته کفاف نمی‌داد.

شهردار منطقه ۶ تهران تصریح کرد: در چندماه اخیر حدود ۱۰۰ چادر در اطراف مراکز درمانی وجود داشت و بر همین اساس در این چند ماه ظرفیت‌های همراه سرای موجود را اضافه کردیم و درخصوص همراه سرایی که حدود ۱۲۰ خدمات هتلینگ مناسب ارائه می‌دهند بحث زمین و پروانه آن را شهرداری متقبل شده که در ضلع جنوب بیمارستان امام (ره) و خیابان امیرلویی قرار دارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه مسیر طبیعت در این منطقه عنوان کرد: مسیر طبیعت یک کلان پروژه است که سال‌ها است بحث آن مطرح شده و تملکات آن نیز صورت گرفته و حدود ۴ ملک وجود دارد که مذاکره برای تملکات آن در حال انجام است.

محمدی اذعان کرد: این پروژه تکمیل کننده مسیر پل طبیعت است و از بلوار آفریقا شروع و به اسدآبادی می‌رسد و در ادامه تا برج میلاد ادامه پیدا می‌کنند؛ در سال ۱۴۰۲ برای آن اعتبار و بودجه دیدیم و مطالعات آن به اتمام رسیده و در سال آینده شروع عملیات اجرایی آن را خواهیم داشت.

محمدی در ادامه از تلاش شهرداری این منطقه برای تأمین سرانه پارکینگ مورد نیاز شهروندان خبر داد و گفت: صبح امروز با سازمان حمل و نقل و ترافیک جلسه‌ای داشتیم و مقرر شد تا بیمارستان شریعتی حدود پنج هزار متر زمین را برای ایجاد پارکینگ در اختیار ما قرار دهد تا اقدامات لازم جهت ساخت پارکینگ صورت گیرد.

شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه فرآیند‌های اداری سنگین است، گفت: از ظرفیت مجموعه‌های دولتی که می‌توانند با مشارکت مشکل را حل کند استفاده خواهیم کرد. حذف پارکینگ خط قرمز ما است، مگر اینکه جایگزینی برای آن پیدا کنیم.

وی در ادامه و در خصوص میزان بدهی شهرداری این منطقه گفت: تقریباً در منطقه شش تمام دیون را تسویه می‌کنیم و تسویه پیمانکاران جاری نیز به روز است.

محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر پیرامون ایجاد گذر فرهنگی در این منطقه نیز گفت: گذری در خیابان حجاب تحت عنوان مشیر دوست‌دار کودک و نوجوان پیشنهاد شده و مطالعات آن نیز صورت گرفته است و اعتبار لازم برای انجام این اقدام اخذ شده که انشالله در سال آتی عملیاتی خواهد شد.

شهردار منطقه ۶ تهران تصریح کرد: نسبت به سال گذشته درآمد ما پنج برابر شده است و درآمد ما در همین چهار ماه و نیم گذشته، پنج هزار میلیارد بوده است.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد شهرداری منطقه ۶ تهران به تاسی از رویکرد مدیریت شهری تهران برای برون‌سپاری امر مدیریت در شهر گفت: مأموریت‌های شهرداری برای شهروندان است. در منطقه ۶ تهران بالغ بر ۲۱ هزار درخواست از سوی مردم اخذ شده که اغلب آن‌ها ناظر بر پارکینگ، پمپ بنزین و ترافیک بود و بر همین اساس ما نیز پروژه‌های خود را بر مبنای خواسته‌های مردم تعریف خواهیم کرد و اعتبارات و بودجه بر اساس اولویت‌های مردم تعریف می‌شود.

محمدی با بیان اینکه از مشارکت مردمی در نگهداشت شهر باید استفاده شود، گفت: ناحیه پنج شهرداری این منطقه به‌عنوان اولین پایلوت برای استفاده از ظرفیت شهروندان در مدیریت شهر است. حکم شهرداریار به دوستان اهدا خواهد شد تا به عنوان بازوان توانمند شهرداری باشند.

شهردار منطقه ۶ تهران در خصوص تجهیز و نوسازی پارک لاله نیز گفت: برای پارک لاله ۲۰ میلیارد اعتبار در سال آتی دیده شده و نوسازی انجام خواهد شد.

وی در خصوص میزان ساختمان‌های ناایمن در این منطقه گفت: کمیته‌ای در منطقه تشکیل شده که با واحد مدیریت بحران موضوع را پیگیری می‌کنند. پنج ساختمان بحرانی دیده شده بود که موضوعات ایمنی دنبال شد و در آخرین جلسه کمیته ایمنی این ساختمان‌ها از حالت بحرانی خارج و به ناایمن تبدیل شدند./ مهر

برچسب ها: پمپ بنزین شهرداری تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار