۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
تعداد بازدید: ۸۱۷۶۹
بهروز کمالوندی بیان کرد: در زمینه دوتره‌ها که مشتقات آب سنگین است و بیش از هرچیز کاربرد دارویی دارد انقلابی در زمینه تشخیص و درمان خواهیم داشت که انشالله به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۵۷۳

میوه‌های صنعت هسته‌ای کشورمان در حال برداشت است انقلابی در زمینه تشخیص و درمان خواهیم داشت

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان باره دستاورد‌های این حوزه بیان کرد: ما در حوزه‌های مختلف چه در زمینه اکتشاف و چه در زمینه استخراج و چه در حوزه غنی سازی پیشرفت‌های چشم گیری داشته‌ایم. همینطور در حوزه نیروگاهی، غنی سازی، رادیو دارو‌ها و کاربرد پرتو‌ها پیشرفت‌های بسیار زیادی داشتیم که آقای اسلامی اخیرا از ۱۵۰ پیشرفت پروژه در همین یکسال گذشته صحبت کردند و شاخص‌ترین آن‌ها حوزه‌هایی است که مربوط به سلامت و درمان مردم می‌شود که مربوط به حوزه رادیو دارویی است.

در حوزه نیروگاهی جهش خوبی در کار خواهد بود و با شروع ساخت نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی دارخوین یا کارون که طراحی اش توسط خودمان انجام شد

وی ادامه داد: در حوزه نیروگاهی جهش خوبی در کار خواهد بود و با شروع ساخت نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی دارخوین یا کارون که طراحی اش توسط خودمان انجام شد و ساختش نیز با استفاده از ظرفیت صنایع داخلی خودمان بود انشالله یک نیروگاه متوسط خواهیم داشت که هم تکنولوژی بالایی دارد و هم از نظر اندازه صنعتی می‌تواند در کشورمان به خوبی مدیریت شود.

کمالوندی بیان کرد: امیدواریم سال آینده در زمینه ساخت نیروگاه‌ها اقدامات خوبی را شاهد باشیم اگرچه در زمینه رادیو دارو قدم‌های خوبی را برداشته‌ایم. در زمینه دوتره‌ها هم  مشتقات آب سنگین است و بیش از هرچیز کاربرد دارویی دارد انقلابی در زمینه تشخیص و درمان خواهیم داشت که انشالله به موقع اطلاع رسانی خواهد شد و می‌توان گفت که صنعت هسته‌ای کشورمان در حال میوه دادن است . آنچه در سال‌های قبل کاشته شده میوه‌هایش در حال برداشت است اگرچه بسیاری دنبال این بودند که درخت صنعت هسته‌ای را از بیخ و بن بکنند، اما نتوانستند و الحمدالله درحال ثمره دادن است و اخباری خوبی برای ملت شریف خواهیم داشت.

وی در پایان خطاب به مردم کشورمان گفت: سال نو رت به همه هموطنان عزیز تبریک میگویم و آرزوی سلامتی برای همه هموطنان دارم و امیدوارم سال آینده سال پیشرفت‌های بیشتر باشد.

/باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: انرژی هسته ای سیاست خارجی
ارسال نظر
آخرین اخبار