۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید: ۳۵۴۱۴۹
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خطوط:
قادری گفت: طبق قانون قرار است از دی ماه سال جاری محصولات دخانی مشمول مالیات بر ارزش افزوده شده و تولیدکنندگان و واردکنندگان باید مالیات پرداخت کنند.
کد خبر: ۲۸۸۹

جعفر قادری؛ نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری خطوط در رابطه با افزایش مالیات ارزش افزوده مواد دخانی با بیان اینکه عوارض و مالیات در کالا‌های دخانی را بالا در نظر گرفته ایم، افزود: نرخ تولید داخلی ما با نرخ قاچاق همحوانی ندارد به همین دلیل گرایشات به سمت دخانیات خارجی است.

وی ادامه داد: طبق قانون قرار است که از دی ماه محصولات دخانی مشمول مالیات بر ارزش افزوده شده و تولیدکنندگان و واردکنندگان باید مالیات پرداخت کنند.

مالیات مواد دخانی باید آنقدر بالا رود که دیگر کسی دخانیات مصرف نکند!

وی بیان کرد: مالیات بالا در محصولات دخانی هم برای کشور میتواند درآمدزایی کند و همچنین در ارتقاء سلامت اقشار جامعه نیز موثر خواهد شد به همین دلیل مالیات در نظر گرفته شده قیمت‌ها را  ۱۰ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نرخ مواد دخانی وارداتی ارزان‌تر از تولید داخل است به همین دلیل علاوه بر وضع مالیات بر محصولات وارداتی، با تصویب قوانینی سعی داشتیم  نه تنها قیمت تولیدات داخلی افزایش یابند بلکه مالیات و عوارض بیشتری هم پرداخت کنند.

قادری با بیان اینکه مالیات مواد دخانی باید به قدری بالا رود که دیگر کسی دخانیات مصرف نکند، افزود: با عوارض و مالیات این حوزه می توان در سطح جامعه و در حوزه‌های سلامت مردم سرمایه گذاری کرد.انتهای پیام/

برچسب ها: سیگار
ارسال نظر
آخرین اخبار