۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
تعداد بازدید: ۱۰۹۸۱۱
سعید اشناب می‌گوید: شبکه پنج را از این به بعد بیشتر شبکه تهران بدانید و البته ما پخش سراسری داریم، اما دیگر شبکه ما سریال‌سازی نخواهد داشت.
کد خبر: ۲۸۹۶۸

شبکه پنج دیگر سریال‌سازی نخواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سعید اشناب مدیر شبکه پنج سیما در خصوص ارزیابی سالی که گذشت و رویکرد‌های سال ۱۴۰۲، گفت: سیاست سازمان صداوسیما بر این است که شبکه پنج تهرانی‌تر از گذشته باشد. از این جهت دیگر سریال تولید نخواهیم کرد و بیشتر در پخش آثار نمایشی تأمینی عمل خواهیم کرد. در واقع براساس نیاز استان (تهران) بتوانیم با یک تعامل بیشتری، انتظارات استانی را برآورده کنیم.

وی افزود: استان تهران نیاز به درک رسانه‌ای بیشتری دارد تا بتوان از شبکه ۵ بهره بیشتری ببرد. شاید در این سال‌ها اشتیاق مجموعه‌ها و دستگاه‌های استانی بر این بوده که در شبکه‌های سراسری‌تر دیده شوند. افراد، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی دنبال برندینگ کشوری بودند؛ اگر کسی بخواهد برای مردم استان تهران کار کند و جوابگوی مردم باشد در شبکه پنج، جا دارد. ما از حق مردم کوتاه نخواهیم آمد و این جزو اهدافِ ما در شبکه پنج سیما است.

اشناب درباره ساخته نشدن سری جدید عملیات ۱۲۵، تأکید کرد: یکی از کار‌های پرطرفدار شبکه پنج، حتماً «عملیات ۱۲۵» بوده و می‌خواستیم سری جدید این اثر را بسازیم، اما آتش‌نشانی به ما گفت که توان هزینه سریال را نداریم و حتی نتوانستیم مسابقه آتش‌نشان‌ها را هم تولید کنیم. از طرفی دیگر شبکه پنج سیما دیگر سریال‌سازی نخواهد کرد و این سیاست جدید صداوسیما است.

وی ادامه داد: ما شبکه تهرانیم و این دوگانگی که ایجاد شده تست که ما سراسری هستیم یا شبکه تهران، باید به پایان برسد. چرا که ما شبکه تهرانیم و به استان تهران می‌پردازیم، اما پخش سراسری خواهیم داشت. برنامه‌سازی غیرنمایشی هم در دستور کار داریم و در ۱۴۰۲ ان‌شاءالله کار‌های متنوع و متعدد جذاب و مؤثر برای آنتن آماده خواهد شد.

مدیر شبکه پنج سیما همچنین درباره سرانجام سریال «رعد و برق» بهروز افخمی، خاطرنشان کرد: سریال «رعد و برق» مثل بقیه کار‌های آقای افخمی است که برخی از آن‌ها سرانجام مشخصی پیدا نکرد. انتخاب ایشان اشتباه بود و قبل از اینکه بنده به عنوان مدیر شبکه پنج سیما باشم کار را به ایشان سپردند. به نظر می‌رسد او بی‌حوصله شده و اثر را نیمه‌کاره رها کرده است. ما فرستادیم حقوقی و باید ببینیم چه زمانی به سرانجام خواهد رسید. آقای افخمی هم در پاسخ به مسائلی که مطرح می‌شود گفته است ما کارمان را کرده‌ایم.

او در خاتمه افزود: شیوه آقای افخمی به همین صورت است؛ احتمالاً کار به دعوای حقوقی برسد. اغراق نباشد ده‌ها قولی که کارگردان و تهیه‌کننده به ما داده‌اند هیچ‌کدام انجام نشده و به احتمال زیاد حدس می‌زنم، با اقامه دعوای حقوقی، کار به انجام برساند./ تسنیم

برچسب ها: شبکه پنج سیما سریال تلویزیونی
ارسال نظر
آخرین اخبار