۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
تعداد بازدید: ۹۵۴۵۲
رئیس شورای شهر تهران گفت: افزایش کرایه‌های اتوبوس مترو و تاکسی در سال جاری از اول اردیبهشت ماه اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۰۶۱

افزایش کرایه ناوگان عمومی عملیاتی خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی چمران صبح امروز در حاشیه برگزاری یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با اعمال افزایش کرایه‌ها در سال ۱۴۰۲ گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران کرایه‌های حمل و نقل اعم از اتوبوس مترو و تاکسی از ابتدای اردیبهشت ماه اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی خوبی برای سال ۱۴۰۲ در شهرداری تهران و شورای شهر شده است و ان‌شاءالله شهرداری در ریلی که پیش‌بینی شده حرکت کند و شاهد انسجام و تحرک بیشتری در بخش‌های مختلف شهرداری باشیم و همچنین امیدواریم شرایط اقتصادی مردم بهتر شود و البته این را فراموش نکنیم که در جنگ ترکیبی هستیم و با همکاری دولت و مردم شرایط خوبی فراهم شود ضمن اینکه تاکنون نیز مردم مقاومت و همراهی خوبی را داشته‌اند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به این پرسش که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی اعلام شده است که یکی از اعضای شورای شهر تهران دو نفر را به عنوان معاونان سازمان میادین میوه و تره‌بار معرفی کرده است، آیا این مسئله صحت دارد یا خیر، گفت: ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم که اعضای شورای شهر تهران نمی‌توانند در انتصابات دخالت کنند که در شورا نیز این موضوع به صورت جدی رعایت شده و بنده در صحن شورا چندین بار این موضوع را اعلام کرده ام و تاکنون نیز چنین مواردی برخورد نکرده‌ایم.

چمران افزود: البته شاید در برخی مواقع اعضای شورا از فرد یا افرادی را به عنوان نیرو‌های باتجربه به دستگاه و سازمان‌های شهرداری معرفی کنند که این مسئله مشکلی ندارد، اما به طور کل تاکنون اینکه یک عضو فرد یا افرادی را به عنوان معاون به سازمان و دستگاه‌ها معرفی کند، نداشته‌ایم.

وی گفت: معرفی فرد یا افرادی به عنوان معاون یا رئیس در دستگاه‌ها و سازمان‌های شهرداری خلاف قانون است و ما در سنوات گذشته نیز در شورا‌های استان‌های کشور داشته‌ایم که برخی این کار را انجام دادند که این امر منجر به سلب عضویت یک ساله و یا بیشتر عضویت در شورای آن استان شده است و به هرترتیب این موضوع خلاف قانون است.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در ارتباط با واگذاری یک باب مسکن از سوی شهرداری تهران به یک خانواده دارای چهارقلو، گفت: بنده از فرایند واگذاری این مسکن اطلاعی ندارم که آیا سند خورده شده یا به هر شکل دیگری بوده است که این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

چمران همچنین در مورد سؤال دیگری مبنی بر دریافت حقوق حدود ۴۶ میلیون تومانی یکی از مدیران شورای شهر تهران، گفت: در ارتباط با این موضوع باید به این مسئله توجه شود که فیش حقوقی منتشر شده برای این فرد مربوط است به بهمن ماه که بیشترین دریافتی را با توجه به پایان سال داشته است البته این نکته نیز نباید فراموش شود که این فرد کارمند شهرداری است و دریافت حقوق وی نیز از طریق شهرداری انجام می‌شود./ تسنیم

برچسب ها: ناوگان حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران مهدی چمران
ارسال نظر
آخرین اخبار