۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
تعداد بازدید: ۷۰۳۸۰
سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: ستاد هماهنکی اقتصادی دولت هر هفته جلسه دارد که به منظور جلوگیری از تورم برگزار می‌شود. یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت برای تورم کنترل خلق پول است.
کد خبر: ۲۹۰۶۶

برنامه‌های دولت برای تورم کنترل خلق پول است/برنامه هفتم توسعه به زودی آماده می‌شود

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نشست خبری علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ظهر امروز از دقایقی پیش آغاز شد.سخنگوی دولت در ابتدای نشست خود با اشاره به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی گفت:رژیم صهیونیستی ثابت کرد زمانی که به بن بست می‌خورد دست به اقدامات جنایتکارانه می‌زند این اقدام اخیر آن‌ها نیز بدون پاسخ نخواهد ماند و قابلیت پیگیری قانونی در مجامع بین المللی دارد. 

وی درباره سفر های نوروزی در کشور گفت:در بخش سفر‌های ریلی با یک میلیون و ششصد هزار سفر شاهد رشد بودیم و برای تسهیل سفر‌ها حدود سیصد و پنجاه نقطه پر حادثه اصلاح شد.

وی افزود: مجموعه جمعیت هلال احمر در ۱۴۶۵ پایگاه بیش از چهار هزار ماموریت را انجام دادند. همزمان با این ایام به منظور کنترل و نظارت بر بازار گشت‌های سازمان تعزیرات هم فعال بود که تا پایان تعطیلات حدود صد هزار بازرسی انجام شد.

بهادری جهرمی این را هم اضافه کرد که در بخش سفر‌های هوایی ۲ میلیون جابجایی و رشد ۲۰ درصدی را داشتیم و در سفر‌های آبی رشد ۱۲ درصدی را تجربه کردیم.

وی گفت:همزمان با ایام نوروز و سفرها، گشت‌های نظارتی سازمان تعزیرات حکومتی به شدت فعال شده بود که تا پایان تعطیلات حدود ۱۰۰ هزار مورد بازرسی انجام گرفت و بیش از ۱۹ هزار پرونده هم در این ایام تشکیل شد.

وی گفت: همچنین حدود ۳۵۰ نقطه پرحادثه سال گذشته در جریان سفر‌های نوروزی، به اصلاح و رفع خطر رسید و بخش‌های مختلفی برای تسهیل سفر کمک کردند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در ارتباط با اینکه آیا دولت تصمیمی برای ارائه لایحه‌ای جهت مقابله با رعایت‌نشدن حجاب در میان بخشی از جامعه دارد یا خیر، اظهار کرد: وضعیت قانونی در خصوص پوشش کاملاً روشن است. هم عرف، هم قانون و هم شرع در این زمینه بر نکات روشنی تأکید دارند. اغلب مردم هم انتظار به حقی از دولت برای اجرا و توجه به رعایت قانون دارند و دولتمردان مکلف هستند در رعایت احکام قانونی و اجرای آن پیشگام باشند. دولتمردان و دستگاه‌های دولتی باید در چارچوب قانون عمل کنند و کوتاهی در این زمینه از خود نشان ندهند.

بهادری جهرمی به برخی از مهم‌ترین اقداماتی که در دو هفته ابتدایی سال ۱۴۰۲اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از فساد در شرکت‌های دولتی، صحرا‌های مالی این شرکت‌های منتشر شد. تحقیقات لازم و کافی در علت تعویق پرداخت حقوق فرهنگیان صورت گرفت و گزارش‌ها به رئیس‌جمهور رسید و تصمیم‌گیری‌هایی در این زمینه اتفاق افتاد که از آن‌ها مطلع هستید.  

سخنگوی دولت در ادامه درباره مشکلات مربوط به پرداخت حقوق اسفند ماه فرهنگیان گفت: در روز‌های پایانی سال شاهد بروز مشکلات در واریز حقوق فرهنگیان بودیم که همه ما را ناراحت کرد. در این زمینه تحقیقات لازم هم از سازمان اداری استخدامی، هم سازمان برنامه و بودجه و خود وزارتخانه و هم بازرسی رئیس جمهوری صورت گرفت و به تصمیم‌گیری مدیریتی هم انجامید که از الان مطلع هستید.

بهادری جهرمی اظهارداشت: کمیسیون تدوین برنامه هفتم توسعه جلسات خود را در تعطیلات بدون وقفه برگزار کرد و امروز بعد از ظهر هم تشکیل جلسه می‌دهد تا به زودی آماده شود و پیش از موعد تعیین شده از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.  

وی در پاسخ به سوالی درباره رای دادگاه بین المللی گفت: این موضوع یک شکست برای آمریکاست که عادت کرده بود تمام قوانین بین المللی را به نفع خود تغییر دهد. این اتفاق به نوعی یک پیروزی تاریخی و اعتراف بین المللی به نفع جمهوری اسلامی ایران نیز است.

بهادری جهرمی این را هم گفت که بخشنامه تسهیلات ازدواج در راستای بودجه ۱۴۰۲ ابلاغ شد و هر یک از زوجینی که تاریخ ازدواجشان مربوط به بعد از سال ۱۳۹۸ باشد، مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۰ ساله دریافت می‌کنند.

سخنگوی دولت خبر داد که با توجه دیدار عصر امروز مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب، فردا - ۱۶ فروردین - پنجمین جلسه مشترک دولت و مجلس در سالن اجلاس سران به میزبانی دولت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ به نام مهار تورم و رشد تولید گفت: در ابتدای دولت سیزدهم نرخ رشد نقدینگی نزدیک به ۴۰ درصد بود، اما با توجه به اقدامات خوب انجام شده در این دولت، در اسفندماه ۱۴۰۱، این شاخص به ۲۷/۸ کاهش پیدا کرد. اما این میزان کاهش کافی نیست و سنگینی بار دولت همچنان در این حوزه مضاعف است.  

بهادری جهرمی اظهار داشت: بلافاصله بعد از نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب نخستین جلسه ستاد اقتصادی دولت در اولین روز کاری امسال تشکیل شد و همه مباحث برای کنترل و مهار تورم مرور شد و برنامه‌های خوبی برای اجرا طراحی شد.

وی افزود:ستاد هماهنکی اقتصادی دولت هر هفته جلسه دارد که به منظور جلوگیری از تورم برگزار می شود. یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت برای تورم کنترل خلق پول است. همزمان افزایش تولید را هم در نظر داریم، زیرا رشد اقتصادی هم محور شعار سال است. در این حوزه هم با محوریت وزارت صمت اقدامات خوبی انجام شده است.

/باشگاه خبرنگاران جوان 
برچسب ها: سخنگوی دولت بهادری جهرمی نشست خبری
ارسال نظر
آخرین اخبار