۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
تعداد بازدید: ۱۱۰۰۱۴
دانشمندان از یک حلزون ماهی که در ارتفاع ۸۳۳۶ متری زیر سطح دریا در نزدیکی ژاپن شنا می‌کرد، عکس گرفتند و آن را به تصویر ثبت شده عمیق‌ترین ماهی تبدیل کرد.
کد خبر: ۲۹۰۸۵

کشف یک ماهی در عمیق‌ترین مناطق آبی ژاپن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، پیش از این، عمیق‌ترین ماهی ثبت شده در عمق ۸۱۷۸ متری در گودال ماریانا مشاهده شده بود.

دانشمندان یک دوربین اتوماتیک فرودگر را در گودال ایزو-اوگاساوارا در نزدیکی ژاپن به آب انداختند و از حلزون ماهی‌ها تصویر گرفته و تخمین زدند این ژرفا حداکثر عمقی است که یک ماهی می‌تواند زنده بماند.

پروفسور آلن جیمیسون (Alan Jamieson) دانشمند اعماق دریای دانشگاه استرالیای غربی، گفت: اگر این رکورد شکسته شود، احتمالاً تنها با افزایش دقیقه‌ای و تنها چند متر خواهد بود.

بنا بر اعلام sciencealert، محققان اعلام کردند این حلزون ماهی از گونه Pseudoliparis است، با این حال، دانشمندان نمونه‌ای برای شناسایی کامل گونه را ضبط نکردند. در عوض، محققان چندین ماهی را کمی بالاتر در آب در ارتفاع ۸۰۲۲ متری به دام انداختند که به عنوان Pseudoliparis belyaevi شناخته شده و رکورد عمیق‌ترین ماهی صید شده را به ثبت رساندند.

پیشتر گزارش شده بود که عمیق‌ترین ماهی ثبت شده در گودال ماریانا، حلزون ماهی ماریانا بود که در سال ۲۰۱۴ شناخته شده بود. به گفته انجمن ملی اقیانوسی و جوی، حلزون ماهی‌ها در عمیق‌ترین قسمت اقیانوس، معروف به منطقه هادال، زندگی می‌کنند، جایی که اعماق آن به ۶۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ متر می‌رسد و هیچ نوری در آن نفوذ نمی‌کند.

جیمیسون حدس می‌زند که به دلیل گرم‌تر بودن آب‌های ایزو-اوگاساوارا، این ماهی در اعماق بیشتری نسبت به ماهی‌هایی که در گودال ماریانا یافت می‌شود، زنده بماند.

جیمیسون گفت: ما پیش بینی می‌کردیم که عمیق‌ترین ماهی در آنجا و یک حلزون ماهی باشد. ما در حال یافتن اطلاعات بیشتری درباره اعماق دریا‌ها هستیم که این امر می‌تواند آگاهی ما را درباره آبزیان تغییر دهد./ صدا و سیما

برچسب ها: ماهی کشفیات ژاپن
ارسال نظر
آخرین اخبار