۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
تعداد بازدید: ۷۶۶۴۷
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه طی هفته گذشته ۳۸.۸۸ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۲۹۱۳۶

کاهش شمار بستری‌شدگان مبتلا به کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر هادی حسین‌زاده روز چهارشنبه افزود: شمار بستری شدگان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور طی یک هفته اخیر از ۳۶ مورد در نهم فروردین ماه به ۲۲ مورد در پانزدهم فروردین ماه سال کنونی رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس آخرین آمار کرونا، تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونای بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور طی این بازه زمانی بیش از ۳۳ درصد کاهش یافته به گونه‌ای که از ۶ مورد به چهار مورد رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش این بیمارستان ثبت و گزارش نشده است.

حسین‌زاده افزود: در شبانه روز گذشته ۲۲ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها و ۲ بیمار سرپایی یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور مراجعه کردند و در نهایت طی این بازه زمانی ۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی و در بیمارستان بستری شدند.

وی اضافه کرد: متاسفانه بحران کرونا هنوز به پایان نرسیده لذا در این شرایط رعایت تمامی نکات بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک، عدم حضور در اجتماعات و دریافت دز یادآور واکسن کرونا بسیار مورد تاکید است.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه جمعیتی ۵۸۰ هزار نفری را زیر پوشش دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۹۲ هزار و ۹۶۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۵ هزار و ۴۰۹ رسید.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۷۳۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۵ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۷۵۱ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۹۳ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۴۱۹ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۲۶۳ دُز رسیده است.

هم اکنون ۱۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۴۵ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۲۳۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵۱ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند./ ایرنا

برچسب ها: بیماری کرونا مبتلایان فوتی کرونا
ارسال نظر
آخرین اخبار