۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
تعداد بازدید: ۵۹۵۲۵
طی سال‌های اخیر خودرو‌های هوشمند و بدون نیاز به راننده در گوشه و کنار جهان عرضه شده اند، اما این فناوری هنوز در عرصه خدمات حمل و نقل عمومی رایج نشده است. به تازگی اعلام شد اولین ناوگان اتوبوسرانی خودران بریتانیا از ماه آینده در شرق اسکاتلند خدمات رسانی خواهد کرد.
کد خبر: ۲۹۱۹۲

آغاز به کار اتوبوس‌های هوشمند و بدون راننده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، این پروژه که CAVForth نام دارد شامل ناوگانی متشکل از پنج اتوبوس بدون راننده است که در یک جدول زمانی مکرر بین مراکز اصلی در ادینبورگ و فایف خدمات ارائه می‌دهند. پیش بینی می‌شود که این سیستم جدید، حدود ۱۰ هزار مسافر در هفته را پوشش دهد.

شرکت Stagecoach، که حق امتیاز چندین مجموعه اتوبوسرانی در بریتانیا را در اختیار دارد، مدیریت این شبکه هوشمند را بر عهده گرفته و اعلام کرد این اتوبوس‌های هوشمند در مسیری حدود ۲۰ کیلومتری با سرعت حداکثر ۸۰ کیلومتر در ساعت کار خواهند کرد.

گفتنی است این پروژه بخشی از یک سرمایه گذاری مشترک متشکل از شش سازمان است و اولین سرویس اتوبوس ثبت شده در بریتانیا برای استفاده از وسایل نقلیه بدون راننده خواهد بود.

لازم به ذکر است که دو نفر از کارکنان ناظر در این اتوبوس‌ها سوار خواهند که یکی از آن‌ها راننده شرایط اضطراری است که در کابین راننده می‌نشیند تا اطمینان حاصل شود فناوری فوق به خوبی کار می‌کند، و یک سرپرست نیز برای بررسی بلیط‌ها و پاسخ به سوالات در بخش مسافران مستقر می‌شود.

کوین استوارت وزیر حمل و نقل اسکاتلند در این رابطه گفت: این یک نقطه عطف هیجان انگیز برای پروژه نوآورانه و جاه طلبانه ما محسوب می‌شود و من بسیار مشتاقانه منتظر دیدن پروژه CAVForth در ماه آینده هستم. شبکه راه‌های اصلی ما می‌تواند طیف وسیعی از محیط‌ها را به عنوان یک میدان آزمایشی متنوع فراهم کند و این (پروژه) واقعاً به اسکاتلند کمک می‌کند تا اعتبار خود را در صحنه جهانی تثبیت کند.

به نقل از وبگاه اتوکار (autocar)؛ آموزش راننده ایمنی در حال حاضر برای این پروژه در حال انجام است و ۲۰ نفر از کارکنان آموزش‌های خود را قبل از راه اندازی در ماه آینده تکمیل می‌کنند./ صدا و سیما

برچسب ها: اتوبوس انگلستان
ارسال نظر
آخرین اخبار