۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
تعداد بازدید: ۷۸۸۴۰
رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: میزان کشف، ضبط و معدوم‌سازی مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل آن ۸۱ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۲۹۱۹۷

افزایش کشف مواد غذایی غیر بهداشتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر مجید درودی، افزود: ۲۳ هزار و ۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی طی پارسال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور کشف و معدوم شده است که این میزان ۱۲ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم در سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی با اشاره به افزایش هفت درصدی میزان بازدید‌ها از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی طی این مدت گفت: سال گذشته ۴۹ هزار و ۵۵۰ بازدید توسط ۵۳ کارشناس سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی نیشابور صورت گرفت که بدین طریق ۶ هزار و ۳۱۵ اخطار و معرفی به مراجع قضایی صادر شده است.

درودی ادامه داد: همچنین ۱۱۱ مرکز متخلف تولید و عرضه مواد غذایی در نیشابور مهر و موم شد که این میزان نسبت به پارسال حدود ۳۶ درصد کاهش داشته است.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه جمعیت ۵۸۰ هزار نفری را زیر پوشش دارد./ ایرنا

برچسب ها: مواد غذایی تخلفات بهداشتی خراسان رضوی
ارسال نظر
آخرین اخبار