۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
تعداد بازدید: ۸۵۷۷۸
فرمانده انتظامی کشور در خصوص ارسال پیامک اشتباه در طرح بدحجابی گفت: اگر پیامکی اشتباه ارسال شد و مخاطب ما نظرش این باشد که پیامک اشتباه است به نظر او احترام می‌گذاریم و می‌پذیریم، اما اگر تکرار شد، قطعاً غفلتی صورت گرفته است.
کد خبر: ۲۹۳۶۵

بدحجابی برخی از بانوان از روی غفلت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سردار احمدرضا رادان در برنامه «صف اول» در ابتدای سخنان خود با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در حکم انتصاب خود گفت: جنس این چند فرمان، جنس خدمت است؛ چرا که رضایت مردم در خدمت به مردم محقق می‌شود.

فرمانده انتظامی کشور خاطرنشان کرد: مشتاقانه آسایش و آرامش خود را فدای آسایش و آرامش مردم می‌کنیم تا رضایت خداوند متعال و مردم را کسب کنیم.

وی اظهار کرد: در همین راستا، برنامه ۲۲ گانه‌ای را اعلام کردیم که یکی از کلیدواژه‌های آن توجه به هوشمندی و رفع دغدغه‌های مردم در حوزه انتظامی است.

سردار رادان تصریح کرد: از مهم‌ترین مأموریت‌ها در مرکز مطالعات راهبردی پنج مأموریت عمده در آن بود که بالغ بر ۱۶ وظیفه مهم بود.

فرمانده انتظامی کشور اظهار کرد: از این پنج مأموریت، یکی معماری فراجای آینده بود که از اساسی‌ترین کار‌ها در مرکز مطالعات بود و تهیه اسناد حوزه‌های مختلف فراجا و تهیه دکترین آن انجام شد و جزو اولین‌ها بودیم که در نیرو‌های مسلح توانستیم معماری پلیس آینده را ارائه دهیم و به تصویب ستاد کل رسید.

وی اظهار کرد: یکی از مأموریت‌ها که بر عهده همکاران گذاشتیم این است که مصوبات و مقدمات انجام معماری را در سازمان پیاده کنند.

بدپوششی برخی از زنان و دختران از روی غفلت است

سردار رادان در ادامه سخنان خود در خصوص رویکرد فراجا نسبت به اشخاص بدحجاب عنوان کرد: همه حرف‌ها در مصاحبه چند روز قبل زده شد، رویکرد ما نسبت به این موضوع دو نگاه است؛ یک اینکه قانون چه می‌گوید و به اصل قانون احترام بگذاریم.

فرمانده انتظامی کشور عنوان کرد: نکته دوم اینکه این موضوع دغدغه مردم نیز هست؛ به‌طور مثال؛ در حوزه مقابله با سرقت هم قانون وجود دارد و هم دغدغه مردم است. در این موضوع نیز مردم این موضوع را از ما خواستند و مطالبه به حق مسئولان بود.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما این است قلیل افراد بدپوشش زنان و دختران میهن ما هستند که ممکن است غفلت کرده باشند؛ البته ممکن است درصد اندکی عامدانه باشد، اما سایر آن غفلت است.

سردار رادان ادامه داد: امروز، چون اصلی‌ترین نهاد خانواده را در کشور داریم، هدف گرفته شده که نهاد خانواده را از بین ببرند و قطع به یقین مردم همراهی می‌کنند و ما نیز به وظایف قانونی خود به مدل هوشمند عمل می‌کنیم.

فرمانده انتظامی کشور گفت: در اینکه پیامک ارسال کنیم و مخاطب ما نظرش این باشد که پیامک اشتباه است به نظر او احترام می‌گذاریم و می‌پذیریم که نظر مخاطب ما درست است و این فرصت وجود دارد که اگر پیامکی ارسال شد و گفتند نیست، می‌پذیریم که نیست، اما اگر تکرار شد، قطعاً غفلتی صورت گرفته است.

وجود ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور

سردار رادان در ادامه و در خصوص سفر‌های نوروزی گفت: امسال ۵۱ میلیون تردد بین استانی ثبت شد و مردم عزیز در نوروز سفر را انتخاب کردند و این یک جهش بود و از این بابت خوشحال بودیم.

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه شأن مردم ما نیست که در تعطیلات این میزان تلفات باشیم، گفت: برآورد ما این است که پنج درصد رانندگان تخلف می‌کنند و قرار نیست این پنج درصد اراده خود را به سایرین تحمیل کنند و باید هزینه تخلفات را بالا برد.

وی تصریح کرد: ۵۱ درصد تلفات و جانباختگان مربوط به صحنه، شش درصد حین انتقال و ۴۰ درصد در بیمارستان و مراکز درمانی است.

سردار رادان با بیان اینکه هنوز پنج هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد، اظهار کرد: وزارت راه پای کار آمده و دولت نیز وعده داده است که کمک کنند.

فرمانده انتظامی کشور تصریح کرد: وزارت راه ۷۰۰ نقطه حادثه‌خیز را از ۱۴۰۱ تا تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ رفع کردند و وعده دادند در ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۷۰ نقطه دیگر را رفع کنند.

راهور سهم ۱۹ درصدی در تصادفات دارد

وی با تاکید بر اینکه سایر دستگاه‌ها باید وارد شود و پلیس نیز باید نقش ویژه‌تری اعمال کند، گفت: ۳۲ دستگاه در حوزه تصادفات و کاهش آن مسئول هستند و برابر سندی که تهیه شده سهم دستگاه‌ها مشخص شده است.

سردار رادان افزود: چیزی که همه توافق کردیم سهم راهور فراجا ۱۹ درصد است؛ البته ما مسئول تصادفات در فراجا نیستیم بلکه مسئول رسیدگی به تصادفات هستیم.

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه پنج عامل اصلی احصا شده که می‌تواند کاهش و پیشگیری در تصادفات داشته باشد، گفت: این عوامل عبارت از عامل انسانی، قوانین و مقررات، عامل راه، وسیله نقلیه و مدیریت است

وی با بیان اینکه سند کاهش تلفات رانندگی در کشور آماده شده که می‌تواند برای ما یک چراغ راه باشد، گفت: قرار شده که این سند به راهور ابلاغ شود و سهم سایر دستگاه‌ها نیز مشخص است. در ۱۴۰۲ سعی می‌کنیم این سند را چراغ راه خود در پلیس راهور قرار دهیم.

برخورد هوشمند با سارقان در نیمه دوم سال

سردار رادان در خصوص طرح پلیس برای برخورد با سرقت اذعان کرد: یکی از دغدغه‌های مردم سرقت و وقوع سرقت‌های مختلف بود و این دغدغه واقعی و رو به فزونی بود.

فرمانده انتظامی کشور ادامه داد: یکی از دلایل اصلی سرقت، وجود مالخر است و هر وقت زنجیره بین سارق و مالخر قطع شود، سرقت کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دست دوم فروشی‌ها آفتی شده که باید به آن پرداخته شود و باید اعمال نظارت شود، اظهار کرد: اولویت ما در سال ۱۴۰۲ برخورد با سارقان است. تلاش بر این داریم در نیمه دوم بتوانیم با روش‌های هوشمند کنترل هوشمند سارقان را انجام دهیم.

سردار رادان اذعان کرد: همچنان با سارقان برخورد می‌کنیم و قوه قضائیه نیز قول داده است به پرونده‌های این افراد زودتر رسیدگی کنند تا دغدغه مردم کم شود.

اتمام حجت فرمانده فراجا با اراذل و اوباش

فرمانده انتظامی کشور تصریح کرد: در خصوص اراذل و اوباش نیز همین‌جا پیغام می‌دهیم با شدت با اوباش برخورد خواهد شد و همکاران بر اساس قانون با اوباش برخورد خواهند کرد.

سردار رادان در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت نصب دوربین بر البسه پلیس خاطرنشان کرد: این موضوع یک مقدار هزینه‌بر است و دولت و سازمان برنامه قول دادند که به ما کمک کنند.

فرمانده انتظامی کشور تصریح کرد: زمانی سرقت کاهش می‌کند که سهم‌ها مشخص شود؛ یک بخش سهم خود مردم و تکالیف شهروندان برای نگهداشت صحیح اموال است که متأسفانه در این زمینه ضعف وجود دارد.

وی افزود: برنامه داریم در سال جاری تمامی نقاط ضعفی که حاصل می‌شود تا سارق راحت‌تر به مقصود خود برسد را شناسایی کنیم. در ابن زمینه از دانش‌بنیان‌ها و صاحبان صنعت را دعوت کردیم تا درب‌ها و قفل‌های ایمن‌تری را طراحی کنند.

سردار رادان عنوان کرد: به مردم قول می‌دهیم که حق آن‌ها را از دستگاه‌ها مطالبه کنیم، اما خواهش داریم به تکالیف خود عمل کنند.

کشف ۶۰۰ تن مواد مخدر و دستگیری ۴۶ هزار معتاد متجاهر

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به کشف بالغ بر ۶۰۰ تن مواد مخدر در سال گذشته گفت: تا زمانی‌که معتاد متجاهر وجود دارد، مردم حس نمی‌گیرند؛ لذا باید این موضوع را از دغدغه مردم کم کنیم.

وی اظهار کرد: در این چند ماه ۴۶ هزار و ۷۰۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر و به کمپ‌ها هدایت شدند. اگر مردم معتاد متجاهر دیدند، بدانند که ما خوب کار نکرده‌ایم؛ چرا که مردم نباید تاوان برای این موضوع بدهند.

اگر از دغدغه ماموران پلیس غافل شویم باخته‌ایم

سردار رادان در ادامه و در خصوص معیشت کارکنان فراجا گفت: کم برخوردارترین سازمان نیرو‌های مسلح در منازل سازمانی هستیم. قرار بر این است که یک نهضت دو ساله و نیم در خانه سازمانی راه بیندازیم.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: تلاش می‌کنیم امسال سهم اضافه کار همکاران خود را افزایش دهیم و تلاش می‌کنیم که شیب خدمتی را با مشوق‌ها از ستاد به سمت صف ببریم./ صدا و سیما

برچسب ها: سردار احمدرضا رادان بد حجاب کشف حجاب عفاف و حجاب زنان
ارسال نظر
آخرین اخبار