۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
تعداد بازدید: ۱۰۶۱۳۴
رئیس شورای شهر تهران بر آماده‌سازی پایتخت در آستانه روز جهانی قدس توسط شهرداری تاکید کرد.
کد خبر: ۲۹۳۷۴

روز قدس یکی از مهم‌ترین حوادث بعد از انقلاب اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، یکصد و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در تالار اجلاس ساختمان شورای شهر تهران آغاز شد.

چمران در ابتدای جلسه با اشاره به شب‌های لیالی قدر اظهار کرد: امیدواریم امشب خداوند به همه مسلمین جهان این توفیق را عطا کند تا ارتباط خوبی را با خداوند رحمان داشته باشیم؛ بنده از همه هموطنان در این شب التماس دعا دارم.

وی به روز قدس و راهپیمایی آن اشاره کرد و گفت: روز قدس یکی از مهمترین حوادث بعد از انقلاب اسلامی است که به پیشنهاد و دستور حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و امسال نیز با شعار «آزادی قدس نزدیک است» در جمعه پیش رو برگزار خواهد شد و همانطور که مقام معظم رهبری اعلام کردند ان‌شاءالله زودتر از آن بازه زمانی ۲۵ ساله شاهد از هم پاشیده شدن رژیم غاصب صهیونیستی خواهیم بود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: ان‌شاءالله مردم ما در راهپیمایی روز جهانی قدس همانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و سال گذشته حضور پررنگی را خواهند داشت.

چمران ادامه داد: از شهرداری و سازمان‌های زیر مجموعه آن به‌ویژه سازمان زیباسازی انتظار داریم که تلاش خود را برای آماده کردن شهر در آستانه روز قدس انجام دهند و امسال یک راهپیمایی پرشوری را داشته باشیم و یک روز به یادماندنی دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی رقم بخورد.

وی همچنین در خصوص دستور جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: در جلسه امروز نخستین موضوعی که مورد بررسی قرار می‌گیرد اصلاح یکی از بند‌های قانون مربوط به باغات است که پیشتر در شورای عالی استان‌ها به تصویب رسیده، ولی با توجه به مشکلاتی که در اجرا با آن روبرو شده‌ایم برخی اعضا نسبت به اصلاح آن پیشنهاداتی داشتند که مقرر شد امروز در قالب یک طرح یک فوریت آن مطرح و مورد بررسی قرار گیرد. قطعا پس از تصویب یک فوریت آن برای تکمیل و بررسی نهایی به صحن شورا این طرح ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: همزمان با این موضوع در طرحی که شورای عالی استان‌ها تکلیف کرده مقرر بود ضوابطی را در این خصوص تعیین کنیم که قطعا اگر امروز به تصویب برسد به شورای عالی استان‌ها ارسال و در نهایت به تصویب نهایی خواهد رسید.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: امروز در خصوص مجوز به شهرداری تهران برای اموال اسقاطی نیز در صحن شورا بحث و بررسی خواهد شد تا شهرداری بتواند این اموال را به شهر، خیریه و مراکز دولتی که نیازمند این اموال هستند بدهد تا پس از تعمیر بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. البته در مورد وسایل نقلیه سنگین باید موضوع در شورا مطرح و مجوز لازم داده شود. اگر در جلسه امروز تعداد و مبلغ کل اموالی که تا کنون داده شده توسط شهرداری در صحن شورا مطرح شود تصمیم گیری لازم انجام خواهد شد.

چمران تصریح کرد: دستور جلسه دیگر شورا بررسی پرونده باغات است. با توجه به مشغله شورا برای بررسی بودجه عقب افتادگی در این حوزه وجود دارد؛ لذا بررسی پلاک‌های ثبتی در دستور کار امروز شورا قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص عدم فعال شدن سرویس مدارس استثنایی تصریح کرد: این یک سرویس‌دهی اضافی توسط شهرداری تهران است که باید توان آن را داشته باشد که انجام دهد، ولی قطعا این موضوع را دنبال می‌کنیم تا حتما اجرایی شود.

وی گفت: سعی ما این است و توصیه می‌کنیم که حتما این کار انجام شود. این تسهیلاتی است که شهرداری در نظر گرفته و در حقیقت وظیفه‌ای است که خودمان برای خودمان فرض کردیم و وقتی شورا تصمیم گیری می‌کند معاونت حمل و نقل آن را تنظیم و توسط تاکسیرانی یا اتوبوسرانی انجام می‌شود./ تسنیم

برچسب ها: مهدی چمران شورای شهر تهران روز قدس راهپیمایی روز قدس پیروزی انقلاب اسلامی
ارسال نظر
آخرین اخبار