۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
تعداد بازدید: ۵۷۲۹۱
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت خبر داد؛
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به اعلام اولویت‌های جدید، از تکمیل شدن روند ثبت نام در کاروان‌های حج ۱۴۰۲ در روزهای آتی خبرداد.
کد خبر: ۲۹۳۷۸

ظرفیت کاروان‌های حج به زودی تکمیل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که دیروز ۲۱ فروردین برگزار شد، گفت: در روند ثبت نام از زائران حج پیش رو مشکل خاصی وجود ندارد و با اعلام اولویت‌های جدید، سهمیه مانده در برخی استان‌ها در روز‌های آینده تکمیل خواهد شد.

وی افزود: برای پر کردن ظرفیت باقیمانده، اعلام اسناد حج به صورت روز شمار انجام می‌شود و مدیران حج و زیارت استان‌ها در این رابطه اقدام به اطلاع رسانی کرد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به لزوم شکل گیری سریع‌تر کاروان‌ها، تکمیل شدن روند معاینات پزشکی و برگزاری کلاس‌های آموزشی زائران، خواستار پیگیری جدی‌تر این موضوع شد.

وی همچنین توصیه کرد که کمیته‌ای از مسئولان ذی ربط در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تشکیل شود و وضعیت افرادی را که برای حج ۹۹ ثبت نام کرده و در حال حاضر به دلیل نداشتن شرایط اعزام به حج، درخواست واگذاری اسناد خود را دارند بررسی و راهکار مناسب را به این شورا ارائه دهد.

در این جلسه سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از روند معاینات پزشکی زائران توسط ۴۵۰ پزشک وابسته به این مرکز و اقدامات انجام شده برای انتقال داروی مورد نیاز حج پیش رو گزارش داد و معاون حج و عمره سازمان حج هم گفت که تاکنون ۱۰۳ زائر تائیدیه لازم را کسب نکردند.

این جلسه با گزارش وحید صفاری رئیس ستاد مدیریت بحران سازمان حج و زیارت در خصوص ساختار و کمیته‌های این ستاد و برنامه ریزی صورت گرفته و نرم افزار‌های مورد استفاده در حج ۱۴۰۲ ادامه یافت و نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم تولید فیلم‌ها و کلیپ‌های آموزشی و همراهی مدیران مجموعه‌ها و کاروان‌ها برای توجیه زائران با توجه به درصد زائران بزرگسال تاکید کرد.

در این جلسه سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت هم به امضای قرارداد عملیات هوایی حج با هواپیمایی اشاره کرد و گفت: کمیته اسکان نیز فعالیت خود را برای نهایی کردن اجاره باقیمانده مسکن مورد نیاز درحج پیش رو آغاز کرده است./ مهر

برچسب ها: سازمان حج و زیارت حج تمتع حج و زیارت
ارسال نظر
آخرین اخبار