۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
تعداد بازدید: ۱۴۲۹۸۴
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، برخی از شرکت‌های چینی به زودی به طور همزمان از دو گوشی پرچم‌دار رونمایی خواهند کرد.
کد خبر: ۲۹۳۸

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، برخی از شرکت‌های چینی به زودی به طور همزمان از دو گوشی پرچم‌دار رونمایی خواهند کرد. به عنوان مثال، موتورولا قصد دارد به‌زودی از Edge S30 مبتنی بر اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس و Edge X مبتنی بر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رونمایی کند. حالا گزارشی در مورد معرفی گوشی‌های شیائومی ۱۲ و ۱۲X در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) منتشر شده است.

در این گزارش آمده که در تاریخ موردنظر هر دو گوشی در کشور چین رسما معرفی خواهند شد. ظاهرا شیائومی ۱۲X از اسنپدراگون ۸۷۰ بهره می‌برد و شیائومی ۱۲ با جدیدترین چیپست پرچم‌دار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ راهی بازار خواهد شد.

طبق شایعات مختلف، شیائومی ۱۲X از نمایشگر ۶.۲۸ اینچی بهره می‌برد که مبتنی بر رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است. باید خاطرنشان کنیم نسل قبلی این گوشی با نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با همین رزولوشن و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز راهی بازار شده است. از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار از نمایشگر ۱۲X می‌توانیم به امولد بودن آن و استفاده از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اشاره کنیم.

گفته می‌شود در پنل پشتی آن دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی تعبیه شده ولی هنوز مشخص نیست که آیا با دوربین سه‌گانه سروکار داریم یا دوربین چهارگانه. سال گذشته شیائومی می ۱۱X با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی از راه رسید. بنابراین امیدواریم گوشی ۱۲X در زمینه‌ی دوربین‌های مختلف حرف بیشتری برای گفتن داشته باشد. کاربران برای ثبت عکس‌های سلفی می‌توانند از دوربین ۲۰ مگاپیکسلی بهره ببرند.

شیائومی 12X

به نظر می‌رسد انرژی این گوشی از طرف باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ سریع ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. برای یادآوری باید بگوییم که شیائومی می ۱۱X مجهز به باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی است و فقط از شارژ سریع سیمی ۳۳ واتی بهره می‌برد.

هنوز هیچ گزارش موثقی در مورد ویژگی‌های شیائومی ۱۲ منتشر نشده است. ولی در این میان می‌توانیم به مشخصات نسل قبلی آن یعنی شیائومی می ۱۱ بپردازیم که با نمایشگر ۶.۸۱ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ و چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ راهی بازار شده است. این گوشی از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده است.

از دیگر ویژگی‌های آن نباید بهره‌گیری از باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با سرعت سیمی ۵۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی را از قلم بیندازیم. باید ببینیم شیائومی برای نسل بعدی این گوشی به غیر از استفاده از چیپست جدید، چه مشخصاتی را در نظر گرفته است.

اگر به نام گوشی‌های جدید شیائومی دقت کرده باشید، مطمئنا متوجه شده‌اید که دیگر خبری از برند «می» نیست. شیائومی چند ماه قبل رسما اعلام کرد که برند «می» را از گوشی‌های خود کنار می‌گذارد. شیائومی اعلام کرده که برند می برای بازارهای جهانی در نظر گرفته شده بود زیرا تلفظ کلمه‌ی شیائومی برای بسیاری از آن‌ها دشوار بوده است. اما با توجه به اینکه این شرکت روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شود و برند آن هم دیگر ناشناخته نیست، چنین مشکلی تا حد زیادی برطرف شده و به همین خاطر تصمیم گرفته‌اند برند «می» را بازنشسته کنند.

برچسب ها: شیائومی
ارسال نظر
آخرین اخبار