۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
تعداد بازدید: ۸۲۷۴۶
برای تحقق شعار سال؛
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: پایه و اساس تحقق شعار سال مهارت آموزی، افزایش بهره وری و ایجاد ظرفیت اشتغال است.
کد خبر: ۲۹۴۳۶

ضرورت تحول در مهارت‌آموزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: بازار کار، صنایع و اصناف برای تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز خود ملزم به تعامل با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور هستند.

وی افزود: توافق نامه‌های اجرای برنامه آموزشی، اجرایی با ادارات کل استان‌ها در راستای گسترش نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب و تحقق اهداف اسناد بالادستی به ویژه سند تحول دولت مردمی مبادله می‌شوند.

وی ادامه داد: استان‌ها در این برهه از زمان، به بلوغ در زمینه امور اجرایی رسیده اند و هر کدام به تنهایی سکان داری و هدایت آموزش‌های فنی و حرفه در استان خود رسیده اند و در همین راستا اختیارات اجرایی و درآمد‌ها در سال ۱۴۰۲ به مدیر کل استان تفویض می‌شود تا با رعایت موارد قانونی و انصاف، انگیزه را در همکاران بالا برده و در راستای آن کیفیت آموزش‌های مهارتی را افزایش دهند.

حسینی نیا تصریح کرد: تمام سعی ما بر آن است با اعتماد و افزایش اختیارات در استان‌ها کیفیت آموزش‌های مهارتی را افزایش داده و با تدابیر و درایت هر مدیر کل، از معاونین تا رؤسای مراکز و کارکنان خود را مسئول دانسته و در این کار مشارکت کنند.

معاون وزیر کار اظهار کرد: برای تحقق این مهم تعامل با شرکای اجتماعی و ارتباط با بازار کار ضروری است، زیرا می‌تواند منجر به درآمدزایی برای استان شده که به جز سهم اندکی از آن برای هزینه کرد در موارد خاص، تمام آن به استان تعلق می‌گیرد.

وی اظهار کرد: برنامه سال ۱۴۰۲ در چارچوب نهضت ملی مهارت آموزی و در راستای چهار راهبرد اصلی سازمان یعنی ارتقاء وزن اجتماعی مهارت، توسعه و تضمین کیفیت آموزش‌های مهارتی، تربیت نیروی انسانی توانمند و توسعه نگر و توانمندسازی مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای تدوین شده است.

حسینی‌نیا در پایان گفت: در برنامه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است که حدود ۵/۳ میلیون نفر ساعت آموزش توسط بخش‌های دولتی و خصوصی به شاغلان، کارجویان و سایر متقاضیان مهارت آموزی ارائه شود./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: مهارت مهارت آموزی سازمان آموزش فنی حرفه ای شعار سال
ارسال نظر
آخرین اخبار