۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
تعداد بازدید: ۹۷۳۶۷
با تولید جدید دانش‌بنیان‌ها؛
یک شرکت دانش بنیان، سامانه مانیتورینگ باتری‌‌خانه‌ها را طراحی کرده است که طول عمر باتری را تا ۷۰ درصد افزایش می‌دهد و از احتمال قطعی برق و خرابی به ویژه‌ قطعی برق بیمارستان‌ها جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۲۹۴۵۶

جلوگیری از قطعی برق در بیمارستان‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی آیتی؛ مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان "سامانه پایش قدرت" مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، اظهار کرد: محصولات این شرکت در زمینه سیستم‌های مدیریت انرژی و مدیریت باتری خانه‌ها است و یکی از محصولات ما سامانه مانیتورینگ باتری‌خانه‌ها است به شکلی که وضعیت باتری‌ها را به صورت همزمان و "Real Time" بررسی می‌کند و اگر خطایی اتفاق افتاده باشد اعلام می‌کند و این سامانه باعث می‌شود که طول عمر باتری تا ۷۰ درصد افزایش پیدا کند و از احتمال قطعی برق و خرابی جلوگیری می‌کند.

وی گفت: سامانه مانیتورینگ باتری‌خانه با توجه به قطعی برقی که در تابستان داریم بسیار کاربردی است که دو سال پیش، استارت آن زده شد و یکسری نیرو‌های متخصص با توجه به مقالات علمی روز دنیا این سامانه را پیاده‌سازی کردند؛ یعنی میزان وضعیت سلامت باتری و ظرفیت باتری را تشخیص می‌دهیم. با توجه به نیاز یکی از شرکت‌های توزیع استانی و یکی از کارخانه‌های تولیدکننده باتری، این محصول طراحی و تولید شده است و به واسطه همین موضوع، چند میلیارد تسهیلات دریافت کردیم تا همین ارگان‌ها بر روی بازاریابی آن کار کنند و این الزام ایجاد شود تا زیرمجموعه‌ها محصولات ما را خریداری کنند.

مدیرعامل این مجموعه دانش‌بنیان گفت: این تسهیلات از صندوق برق و انرژی، صندوق دانشگاه تهران، معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری دریافت شده است، اما متأسفانه هیچ حمایتی در زمینه فروش و تجاری‌سازی نمی‌شود. باید این محصول که نیاز خود این ارگان‌ها بوده است از طریق مناقصات اعلام شود و شرکت‌های مختلف در این مناقصات شرکت کنند.

آیتی گفت: این محصول متناسب با درخواست مشتری طراحی شده و نمونه خارجی ندارد. به عنوان مثال در یک باتری‌خانه، یک باتری داریم و ۵۰ تا ۱۰۰ باتری داریم اگر یک باتری خراب شود کل سیستم "done" شده و از کار می‌افتد. دو سال پیش قطعی برق در بیمارستان‌ها را شاهد بودیم که باتری‌ها و یو‌پی‌اس‌ها از کار می‌افتاد، اما این سامانه کمک می‌کند قبل از این خرابی‌ها، وضعیت باتری‌ها را تشخیص داده و رصد کنیم و در صورت خرابی به سرعت آن را تعویض کنیم و همینطور به واسطه قابلیت "بالانسینگی" که دارد، طول عمر باتری را نیز تا ۷۰ درصد افزایش می‌دهد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: یکی دیگر از محصولات شرکت ما، ایستگاه شارژ وسیله نقلیه برقی است و ما نخستین شرکتی هستیم که این محصول را به صورت هیبرید در ایران تولید کردیم به شکلی که هم با استفاده از برق خورشیدی و هم با استفاده از برق شهری وسیله نقلیه شارژ می‌شود. یکی از قابلیت‌های این محصول، سرعت زمان شارژ است ضمن آنکه این محصول به صورت پایلوت در یکی از کارخانه‌های اطراف تهران نصب شده است.

آیتی گفت: یکی دیگر از محصولات این شرکت دانش‌بنیان، پکیج‌های خورشیدی قابل حمل است که برای عشایر استفاده می‌شود و در سه نوع مختلف تولید می‌شود که نوع پیشرفته آن هوشمند است و متناسب با الزامات توانیر طراحی شده است.

انتهای پیام/ تسنیم

برچسب ها: #شرکت های دانش بنیان تولید دانش بنیان احتمال قطعی برق بیمارستان
ارسال نظر
آخرین اخبار