۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
تعداد بازدید: ۱۶۲۴۳۱
کارگردان نمایش خواب زمستانی گفت: به دلیل بالابودن هزینه‌ها، اجرای نمایش خیلی سخت شده است و هنرمندان نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی دارند.
کد خبر: ۲۹۴۶۱

اجرای نمایش سخت شده است/ هنرمندان نیاز به حمایت‌های مادی دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نمایش «خواب زمستانی» به نویسندگی لیلی عاج و کارگردانی مریم رادپور از ۳۱ مرداد ماه در خانه نمایش مهرگان روی صحنه رفته و تا ۱۵ شهریور ماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در خانه نمایش مهرگان روی صحنه نمایش خواهد بود.

 مریم رادپور کارگردان نمایش  «خواب زمستانی» گفت: چند سالی بود که دوست داشتم کارگردانی نمایش «خواب زمستانی» را بر عهده بگیرم و به اجرای نمایش این اثر فکر می‌کردم، سرانجام این نمایش را در جشنواره بتالوگ به اجرا بردم.  برای اجرای عمومی چندبار تمرین کردیم که هر بار بنا به دلایلی مثل شیوع کرونا و... به اجرا نرسیدیم، اما این بار با دوماه تمرین فشرده به بازبینی رسیدیم و کار در همان اولین بازبینی قبول شد.

رادپور در پاسخ این سوال که چرا اثر لیلی عاج را روی صحنه نمایش برد گفت: من از هنرجویان لیلی عاج بودم و نوع قلم و نگارششان را خیلی دوست داشتم و بخاطر علاقه شخصی به نوشته‌های اجتماعی‌شان این اثر را به اجرا بردم، همچنین اگر او مجدد به من اجازه بدهند باز همین کار را دوباره خواهم کرد و نمایشی به قلمش را به روی صحنه خواهم برد.

وی ادامه داد: نمایش  «خواب زمستانی» سه داستان یا اپیزود دارد که اپیزود اول کاملا رئال گرفته شده، اپیزود دوم و سوم ترکیبی از رئال و سورئال است؛ به نظر من این سه اپیزود در فضای برزخی اتفاق‌می‌افتد. من دیدگاه مرگ را از این نمایش گرفتم و خواستم آن را نشان بدهم، اینکه لحظه لحظه زندگی حتی می‌تواند چه تاثیری حتی به نوع مرگ ما هم داشته باشد؛ برایم جالب است.

رادپور در پایان گفت: درحال حاضر متاسفانه به دلیل بالا بودن هزینه‌های اجرا و سالن نمایش و تمرینات، اجرای نمایش خیلی سخت شده و  ما هنرمندان نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی داریم.

بازیگران نمایش «خواب زمستانی» حدیثه ‌حسینی، ملیحه مقیمی اسفندآبادی، سمیه ‌انصاری، مریم ‌رادپور و ارغوان رهین هستند و  از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به دستیار کارگردان و برنامه ریز: سپیده حسینی، منشی صحنه: لیلا انصاری، مدیر صحنه: مهناز اینانلو، عکاس: فاطمه حسینی، طراح لباس: مریم رادپور، روابط عمومی و تبلیغات: سیدمحمدصادق سیادت، موسیقی و طراح صدا: مهدی نامجو، ساخت تیزر: ابوالفضل نباتی، میثم امینیان و نور: رهین بالایی اشاره کرد.

در خلاصه داستان این نمایش که روایتی از سه زن در سه اپیزود متفاوت است، آمده است: داستان اول روایت سه خواهر ساکن آپارتمانی در جنوب تهران است که درگیر مشکلات متعددی هستند و ناخواسته وارد ماجرای خطرناکی می‌شوند. روایت دوم، مربوط به‌ فرشته، نویسنده‌ای با مشکلات روحی است که لحظات قبل از اعدام خود را سپری می‌کند. روایت سوم، مربوط به زینت، کارمند غسالخانه از تجربیات و کژالش است.

شایان ذکر است که این اثر از ۳۱ مرداد  تا ۱۵ شهریور ماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: هنرمندان حمایت مالی تئاتر هنرهای نمایشی
ارسال نظر
آخرین اخبار