۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
تعداد بازدید: ۱۱۷۸۰۷
وزیر بهداشت در نمایشگاه قرآن کریم:
وزیر بهداشت با بیان این‌که معنویت باعث پیشگیری و کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها می شود، گفت: اضطراب عامل بسیاری از بیماری‌هاست.
کد خبر: ۲۹۴۹۰

معنویت؛ درمان بسیاری از بیماری‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بهرام عین اللهی در بازدید از سی‌امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) تهران اظهار کرد: از سال‌ها پیش در فرهنگستان علوم پزشکی، کمیته قرآن و عترت تشکیل شده و فعالیت دارد که همایش سالانه «قرآن و سلامت» توسط این کمیته برگزار می‌شود و در اواخر سال گذشته نیز با مشارکت گسترده در شهر مقدس قم شاهد برگزاری آن بودیم.

وی با بیان اینکه امروزه ثابت شده است معنویت در سلامت افراد موثر است، افزود: معنویت باعث پیشگیری و کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌شود و هیچ منبعی از معنویت برای ما بالاتر از قرآن و تعالیم وحی نیست.

عین اللهی افزود: اگر با قرآن مانوس باشیم، درس زندگی، رفتار صحیح اجتماعی و کاهش اضطراب و مهار فشار‌های روانی را بهتر می‌آموزیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروزه استرس و اضطراب از مهمترین عوامل بیماری‌زاست، اما وقتی انسان بر اثر انس با قرآن، اطمینان قلب، آرامش، توکل به خدا و صبر را تجربه کند، این تجربه دینی در نحوه رفتار و زندگی اجتماعی او اثرگذار است؛ به طوری که باید گفت انس با قرآن نقش مهمی در زندگی و سلامت انسان و جامعه دارد.

عین اللهی با اشاره به نقش آموزه‌های دینی در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: یکی از تهدیدات بزرگ کنونی کشور، کاهش نرخ رشد جمعیت است؛ به طوری که رشد جمعیت از بالای ۴ به حدود یک درصد رسیده و با خطر سالمندی جمعیت روبرو شده‌ایم؛ لذا باید از آموزه‌های دینی و فرهنگی در مسیر تشویق به افزایش نسل و تربیت فرزندان بهره بگیریم.

وی یادآور شد: از اقدامات غیر انسانی و ناشایستی که در برخی جوامع انجام می‌شود، سقط جنین است که در تعالیم اسلامی مورد نکوهش بسیار قرار گرفته است. همچنین روش‌های تربیت فرزند به تفصیل در قرآن بیان شده که می‌تواند مورد استفاده همگان قرار گیرد.

وزیر بهداشت از ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورا‌های فرهنگی در مراکز درمانی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: شورای فرهنگی به ویژه در بیمارستان‌های بزرگ و جامع وظیفه توجه به سلامت معنوی را به عهده دارد.

عین اللهی از سلامت معنوی به عنوان یکی از مهمترین ابعاد سلامت یاد کرد و گفت: مهم‌ترین مساله در سلامت و پیشگیری از بروز برخی بیماری‌ها، سبک زندگی است و بسیاری از آیات قرآن کریم، حاوی نکاتی آموزنده در زمینه سبک صحیح زندگی است.

عین‌اللهی با بیان اینکه اضطراب عامل بسیاری از بیماری‌هاست، افزود: اضطراب با اتکال به خداوند، صبوری در برابر مشکلات و استفاده از روش‌های مهار آن قابل کنترل است همچنین ارتکاب گناه، موجب استرس و اضطراب می‌شود که با رعایت دستورات قرآنی، انجام اعمال صالح و مشارکت در امور خیر در سطح فردی و اجتماعی، می‌توان مانع از اضطراب شد و به سلامت خود و دیگران یاری رساند./ تسنیم

برچسب ها: بهرام عین‌اللهی پیشگیری اضطراب
ارسال نظر
آخرین اخبار