۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
تعداد بازدید: ۶۹۴۳۶
مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۱۰۰ درصدی کمک‌های خیرین خبر داد.
کد خبر: ۲۹۴۹۲

افزایش ۱۰۰ درصدی کمک‌های خیرین سلامت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهندس حیدری‌پور با اشاره به حضور پررنگ خیرین سلامت در حوزه‌های تأمین تجهیزات پزشکی و ساخت‌وساز مجموعه‌های درمانی در تمام شهر‌های کشور گفت: رتبه ایران در حوزه نیکوکاری رتبه بسیار قابل توجهی است؛ به گونه‌ای که رتبه نیکوکاری جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ ساله منتهی به سال ۲۰۲۱ میلادی در جهان، ۲۲ بوده است.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت افزود: بسیاری از اقدامات نیکوکاری در کشور ثبت نمی‌شود که اگر این اقدامات لحاظ شود ایران جزو ۱۰ کشور نیکوکار در دنیا خواهد بود.

مهندس حیدری‌پور با پرداختن به حضور بیش از ۳۰ درصدی خیرین در طرح‌های عمرانی حوزه سلامت افزود: چنانچه وزیر بهداشت نیز تصریح کردند، پارسال با رشد ۱۰۰ درصدی کمک‌های خیرین روبه‌رو بوده‌ایم که این مسئله بسیار امیدبخش و نویددهنده دوران تازه‌ای در زمینه مشارکت مردمی در نظام سلامت است.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت ساماندهی امور برای بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی گفت: برای توسعه و ساماندهی امور، بانک‌های اطلاعاتی گوناگونی از قبیل اطلاعات خیرین حوزه سلامت کشور، تشکل‌های غیردولتی و مردم‌نهاد و مؤسسات خیریه حوزه سلامت، گروه‌های داوطلب و مؤسسات خیریه بیمارستانی، تدوین و به‌روزرسانی شده است.

مهندس حیدری‌پور افزود: تاکنون بیش از ۲۱ هزار خیر که با نظام سلامت همراهی و همکاری می‌کنند، شناسایی شده‌اند و اطلاعات بیش از ۲ هزار و۷۰۰ تشکل مردم نهاد حوزه سلامت (همراه با شعبات) در سرتاسر کشور گردآوری شده و پارسال بیش از هزار تشکل نیز برای بار دوم، براساس شاخص‌های تدوین‌شده، با نظارت و همکاری مراجع ذی‌ربط صدور مجوز، رتبه‌بندی و ارزیابی شدند.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت راه‌اندازی سامانه جامع اداره کل را در راستای شفافیت، دوری و پرهیز از بوروکراسی و تسهیل مشارکت‌های مردمی و حضور خیرین و تشکل‌ها درعرصه سلامت دانست و افزود: ۴ سامانه نیازسنجی حوزه سلامت مبتنی بر اطلاعات جغرافیایی، مدیریت داوطلبان سلامت و تشکیل پیشینه اجتماعی به عنوان مشوق کار داوطلبانه، رتبه‌بندی و ارزیابی تشکل‌های مردم نهاد و مددجویی در ذیل این سامانه تعریف شده که ان‌شاءالله با همکاری هر چه سریع‌تر حوزه‌های ذی‌ربط به بهره‌برداری خواهد رسید./ وبدا

برچسب ها: خیرین خیرین سلامت وزارت بهداشت
ارسال نظر
آخرین اخبار