۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
تعداد بازدید: ۸۷۵۴۲
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان باتوجه به اینکه هر ساله علاوه بر جمعیت ثابت، پذیرای قابل توجهی از مردم سایر مناطق کشور هستیم، گفت: باید سهمیه دارویی مورد نیاز استان از سوی وزارت بهداشت و درمان افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۲۹۵۳۸

سهیمه دارویی استان هرمزگان افزایش پیدا کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، احسان کامرانی شامگاه شنبه در نشست کارگروه اجتماعی و سلامت هرمزگان که با محوریت تامین اقلام دارویی مورد نیاز استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت این موضوع افزود: باید خلاء‌های کمبود و تامین اقلام دارویی مورد نیاز مردم استان بویژه در مناطق دورافتاده به موقع و با برنامه‌ریزی مناسب پیگیری و رفع شود.

وی تصریح کرد: دسترسی سریع و آسان به اقلام دارویی مورد نیاز و داشتن قیمت مناسب از مهم‌ترین مطالبات مردم در زمینه تامین دارو است و شهروندان نباید علاوه بر رنج بیماری، دغدغه تامین داروی خود را در مراکز درمانی و داروخانه‌ها داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان همچنین با اشاره به اهمیت استقرار نمایندگی شرکت‌های دارویی در هرمزگان، اظهار کرد: استقرار بیشتر نمایندگی‌های شرکت‌های دارویی در استان بسیاری از خلا‌ها و کمبود‌های دارویی را رفع می‌کند و ضروری است این مهم توسط شرکت‌های دارویی و دانشگاه علوم پزشکی استان با حساسیت ویژه دنبال شود.

کامرانی یادآورشد: تمامی شرکت‌های دارویی فعال در استان ضروری است به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که اقلام دارویی مورد نیاز بیماری‌های خاص نیز توسط مراکز درمانی به موقع تامین شود.

وی افزود: پرداخت به موقع مطالبات شرکت‌های دارویی توسط مراکز درمانی و شرکت‌های بیمه نقش بسزایی در کاهش مشکلات تامین اقلام دارویی هرمزگان دارد.

معاون استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: متناسب با جایگاه هرمزگان در اقتصاد ملی ضروری است زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان تقویت شود./ ایرنا

برچسب ها: استان هرمزگان دارو تولیدات دارویی
ارسال نظر
آخرین اخبار