۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
تعداد بازدید: ۸۲۱۴۳
سینماهای کشور در هفته قبل به خاطر تعطیلات فروش چندان خوبی را نسبت به هفته‌های قبل نداشتند هرچند که امید می‌رود در این هفته با اکران فیلم های جدید عید فطر، سینماها جان تازه‌ای به بگیرند.
کد خبر: ۲۹۵۴۵

کاهش ۱۷ میلیاردی فروش سینماها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، هفته گذشته سینما‌ها دچار افت فروش قابل توجهی نسبت به هفته قبل بودند که می‌توان تا حدودی این را متأثر از تعطیلات سه شب در هفته قبل دانست. طبق مصوبه هفته قبل سازمان سینمایی، سینما‌های کشور از ساعت ۱۹ در شب‌های قدر تعطیل بودند. همچنین روز‌های نوزدهم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان نیز سینما‌ها به طور کامل تعطیل بودند، اما روز بیستم این ماه مبارک، تنها نمایش آثار غیرکمدی از جمله فیلم‌های "غریب"، "بچه‌های طوفان" و "ملاقات خصوصی" امکان‌پذیر بود؛ بنابراین می‌توان علت کاهش ۱۷ میلیاردی فروش سینما‌های کشور را با توجه به تعطیلی سینما‌ها در این ایام که بازه زمانی پرفروش آن‌ها خصوصا در روز نیم بهای سینماها، طبیعی دانست.

البته به نظر می‌رسد که سینما‌ها می‌توانستند حتی در شب‌های قدر با اکران فیلم‌های غیرکمدی به فعالیت خود ادامه دهند، تا اینگونه فروش بهتری را داشته باشند.

بر اساس اطلاعاتی که سایت سمفا در اختیار قرار داده است، در هفته قبل سینما‌های کشور ۷/۳۷۸/۵۲۵/۰۰۰ تومان فروش داشتند در حالی که هفته قبل از آن، ۲۴ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان جمع فروش سینما‌ها در آن هفته بوده است.

هفته گذشته "فسیل" به عنوان فیلم پرفروش این روز‌های سینمای کشور، ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروخت در حالی که دو هفته قبل ۲۰ میلیارد فروش داشته است. جمع کل فروش این فیلم اکنون به ۵۶ میلیارد رسیده است.

البته فیلم "غریب" که توانست در روز سه شنبه اکران داشته باشد، ۵۲۳ میلیون تومان فروش داشت و جمع فروش خود را به ۶ میلیارد رساند.

"عروس خیابان فرشته" ۴۷۵ میلیون تومان در هفته قبل و جمع فروش آن ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. "بچه‌های طوفان" نیز ۵ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان فروخت و جمع فروش خود را به ۲۹ میلیون تومان رساند و قبل از "جنگ جهانی سوم" با ۳۲ میلیون تومان فروش قرار گرفت.

نکته دیگر اینکه، قاچاق فیلم "جنگ جهانی سوم" به عنوان یکی از فیلم‌های مورد انتظاری که نماینده اسکار ایران بود و همچنین در جشنواره ونیز جوایزی را کسب کرد، می‌توانست فروش قابل توجهی در سینما‌ها داشته باشد، فروش خوب و قابل پیش‌بینی این فیلم را نابود کرد و باعث شد که سینما‌های یکی از برگ برنده‌های خود را از دست دهد.

اما به نظر می‌رسد که این هفته خصوصا هم‌زمان با آغاز اکران‌های جدید سینما‌ها دوباره جان تازه‌ای بگیرد و شاهد افزایش فروش فیلم‌ها باشیم. از این هفته فیلم‌های دسته دختران در ژانر دفاع مقدس، بابا سیبیلو در ژانر کودک ونوجوان، آهنگ دو نفره در کمدی، سه کام حبس در درام اکران می‌شوند. انتظار می‌رود که کماکان کمدی‌های پرچمدار فروش باشند، اما می‌توان به فروش "دسته دختران" نیز امیدوار بود. البته باتوجه به روند طبیعی کاهش فروش "فسیل" در هفته‌های پیش رو، به نظر می‌رسد که بهتر آن بود که فیلم کمدی پرفروشی برای بسته جدید اکران در نظر گرفته می‌شد. هرچند که شاید "آهنگ دو نفره" بتواند این عنوان را کسب کند./ تسنیم

برچسب ها: سینما تعطیلی سینما اکران عمومی
ارسال نظر
آخرین اخبار