۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
تعداد بازدید: ۱۴۲۴۸۸
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح تسهیل ساخت و ساز طرح هادی برای بومیان روستا‌ها موافقت کردند.
کد خبر: ۲۹۶۰۰

یک فوریت بررسی طرح تسهیل ساخت‌ و ساز روستایی رای گرفت

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه(۲۸ فروردین) با بررسی یک فوریت طرح الحاق ۷ تبصره به ماده ۷ اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال موافقت کردند.

ابراهیم نجفی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس به عنوان نماینده متقاضیان فوریت این طرح، گفت: این طرح در سه محور اساسی تنظیم شده است و مشکلاتی را که بیشتر نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود در حوزه بنیاد مسکن با آن‌ها مواجه هستند، مرتفع خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما در محدوده شهر‌ها و طرح‌های جامع و تفصیلی چنانچه کاربری ملکی به صورت کاربری عمومی تلقی شود، آن دستگاه متولی موظف است ظرف مدت ۱۸ ماه نسبت به تعیین تکلیف آن ملک بر اساس ماده واحده قانون تعیین تکلیف املاک قانونی در طرح‌های دولتی به شهرداری‌ها اقدام کند.

 نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس بیان کرد: متأسفانه ما این قانون را در محدوده روستا‌ها نداریم، یعنی اگر کاربری ملکی در محدوده روستا کاربری آموزشی باشد، بنیاد مسکن یا مرجع صدور پروانه اگر خواهان استعلام باشد و آموزش و پرورش بگوید که من نیاز دارم، به هیچ وجه متقاضی نمی‌تواند ساخت و ساز انجام دهد و باید ۱۰ سال برای بازنگری طرح هادی روستا منتظر بماند.

نجفی اظهار کرد: ما پیشنهاد دادیم که بر اساس تبصره ۳ کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و یا وابسته به دولت مکلف هستند در طرح‌های عمرانی و عمومی که ضرورت اجرای آن توسط بالاترین مقام رسمی دستگاه‌های اجرایی با رعایت ضوابط قانونی تصویب شده است و در داخل محدوده طرح هادی روستایی است، ظرف مدت ۱۸ ماه تعیین تکلیف شود.

/باشگاه خبرنگاران جوان 
برچسب ها: مجلس شورای اسلامی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
ارسال نظر
آخرین اخبار