۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
تعداد بازدید: ۹۹۷۴۷
یک شرکت سازنده آنتی ویروس‌، به تازگی سامانه‌ای با هدف ردیابی پهپاد‌ها طراحی کرده که برای استفاده در رویداد‌های عمومی، حفاظت از مراکز حساس و زیرساخت‌های حمل و نقل ساخته شده است.
کد خبر: ۲۹۶۰۸

ساخت سامانه‌ای با هدف ردیابی پهپاد‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سخنگوی سرویس مطبوعاتی شرکت روسی «کسپرسکی» که شهرت اصلی آن در ساخت و تولید آنتی ویروس است، اعلام کرد: آزمایشگاه این شرکت یک آشکارساز فرکانس رادیویی سیار برای ردیابی و شناسایی انواع پهپاد و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین توسعه داده است.

در بیانیه منتشر شده توسط این شرکت عنوان شده است که مهندسین آزمایشگاه یک سامانه با نام Kaspersky Antidrone Portable طراحی کرده اند که یک آشکارساز فرکانس رادیویی سیار برای هواپیما‌های بدون سرنشین محسوب می‌شود. این دستگاه برای استفاده در رویداد‌های عمومی، افزایش امنیت مراکز مهم و استراتژیک و زیرساخت‌های حمل و نقل طراحی شده است.

این سامانه آشکارساز قادر است موقعیت دقیق رایج‌ترین مدل‌های پهپاد را در شعاع تا یک کیلومتری و موقعیت اپراتور‌های پهپاد را به دقت شناسایی کند.

یکی از مهمترین ویژگی‌های سامانه فوق استفاده آسان و قابلیت حمل و نقل ساده آن است، زیرا این دستگاه کمتر از ۵ کیلوگرم وزن دارد و در کیفی به اندازه یک کیف دستی جای می‌گیرد.

بر اساس اطلاعات موجود، این دستگاه می‌تواند تا دو ساعت به صورت مستقل کار کرده و اپراتور آن می‌تواند به طور به دلخواه شعاع جستجو را با حرکت در امتداد محیط منطقه محافظت شده گسترش دهد.

آزمایشگاه کسپرسکی همچنین اعلام کرد: مخاطبان اصلی این سامانه جدید امنیتی، سازمان‌های دولتی و کسب و کار‌هایی هستند که نیاز به شناسایی به موقع و دقیق هواپیما‌های بدون سرنشین در یک مکان خاص و در یک بازه زمانی از پیش تعیین شده را دارند./ صدا و سیما

برچسب ها: پهباد نوآوری وفناوری
ارسال نظر
آخرین اخبار