۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
تعداد بازدید: ۶۷۶۹۶
تئاتر «شبح اپرا» اثر اندرو لیود وبر پس از ۳۵ سال اجرا در تئاتر برادوِی و حذب 145 میلیون نماشاگر پایان یافت.
کد خبر: ۲۹۶۹۰

پرده طولانی‌ترین تئاتر جهان پایین کشیده شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، تئاتر «شبح اپرا» اثر اندرو لیود وبر پس از ۳۵ سال اجرای مداوم در تئاتر برادوِی، رکورد طولانی‌ترین اجرای یک نمایش را به نام خود ثبت کرد.

اندرو لوید وبر اجرای پایانی «شبح اپرا» برادوی را به پسر مرحومش تقدیم کرد. پسر ارشد این آهنگساز، نیکلاس لوید وبر، در ماه مارس در پی یک مبارزه ۱۸ ماهه با سرطان معده درگذشت.

اندرو لوید وبر، آهنگساز، که آهنگ سر به فلک کشیده سریال را نوشته است، در حالی که اجرا را به پسرش نیکلاس، که سه هفته پیش درگذشت، تقدیم کرد، گفت: «واقعاً شگفت انگیز است، آنچه اتفاق افتاده است».

«شبح اپرا» در برادوی، بسیار موفق بود. در مجموع ۱۴۵ میلیون نفر به تماشای آن نشستند و از زمان افتتاح در ژانویه ۱۹۸۸، توانست ۱.۳۶ میلیارد دلار فروش کند. این در حالی است که نمایش مذکور حدود دو سال افت متاثر از شرایط همه‌گیری کرونا را تجربه کرد.

جالب اینکه ابتدا قرار بود این تئاتر در سپتامبر گذشته تعطیل شود. همین خبر باعث شد خیلی از مشتاقان برای دیدنش هجوم بیاورند و رکورد فروش سه میلیون دلاری در یک هفته را نیز برای خود ثبت کرد.

البته این نمایش با موسیقی لوید وبر و اشعار چارلز هارت همچنان در لندن اجرا می‌شود. البته میزان عوامل و بازیگران و ارکستر و برخی دیگر از امکانات این نمایش کاسته شده تا توان مدیریت هزینه‌های این اجرای بزرگ را در لندن داشته باشد، ضمن اینکه «شبح اپرا» همچنین در حال حاضر در ژاپن، کره جنوبی، سوئد و جمهوری چک اجرا می‌شود؛ و قرار است ماه آینده در چین، در جولای در ایتالیا و در اکتبر در اسپانیا افتتاح شود./ صدا و سیما

برچسب ها: تئاتر هنرهای نمایشی
ارسال نظر
آخرین اخبار