۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
تعداد بازدید: ۱۳۱۰۷۷
محضرنیا گفت: فقط ۴ درصد مردم کشور توانایی رفتن به کنسرت را دارند و این یعنی ۹۶ درصد باقی مردم از رفتن به کنسرت محروم هستند.
کد خبر: ۲۹۸۴۹

۹۶ درصد مردم از رفتن به کنسرت محروم هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حامد محضرنیا خواننده پاپ کشورمان گفت: با توجه همه گیری کرونا و در ادامه شرایط اخیر کشور با تعطیلی کنسرت‌ها مواجه بوده ایم، اما با میانگین ساده از مبلغ بلیط‌های کنسرت‌های در حال اجرا که عددی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است که آن هم بستگی به نوع سالن و شهر اجرای کنسرت دارد متوجه‌ها نکات بسیاری خواهیم شد.

محضرنیا گفت: با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهیم شد که فقط ۴ درصد مردم کشور توانایی رفتن به کنسرت را دارند و این یعنی ۹۶ درصد باقی مردم از رفتن به کنسرت محروم هستند، برای مثال اگر خانواده‌ای ۴ نفره بخواهد به کنسرت برود حداقل یک میلیون تومان هزینه می‌کند.

او می‌گوید: این ساختار باید با فضا‌های خلاقانه و اتاق فکر‌های قوی تغییر کند تا همه مردم بتوانند لذت حضور در چنین فضایی از جمله موسیقی پاپ کشور را تجربه کنند، به همین سبب من نمره قابل قبولی را به سطح برگزاری کنسرت‌ها در کشورمان نمی‌دهم.

وی افزود: از فضای روز دنیا در زمینه کارگردانی و طراحی صحنه عقب هستیم و هزاران ایده و اتاق فکر جذاب وجود دارد، در یک ساعت و نیم الی دو ساعتی که مردم برای شنیدن اجرای خوانندگان وقت می‌گذارند و احترام قائل اند، هزینه می‌کنند تا شاهد اجرای کنسرت موسیقی باشند در واقع باید بیشتر از این‌ها وقت گذاشته شود تا فضای کنسرت‌ها خلاقانه و در جهت موازین کشور باشد.

این خواننده پاپ گفت: متاسفانه در این سال‌ها کنسرت‌ها اینگونه بوده که تعدادی سلبریتی در جلوی سالن می‌نشینند و نهایت هیجان و خلاقیت خواننده معرفی آن فرد معروف به عنوان مهمان آن کنسرت است، در صورتی که خلاقیت اجرایی در کنسرت‌ها اینگونه نیست.

او می‌گوید: کار‌های خلاقانه بسیاری وجود دارد که قابلیت اجرایی در کنسرت‌های کشور را دارد و باعث هیجان و نشاط در بین مخاطبین می‌شود که تصور نمی‌کنم بیشتر از ده درصد این خلاقیت در بین کنسرت‌های ما وجود داشته باشد.

محضرنیا گفت: در ماه گذشته کنسرتی را در ورزشگاه بزرگ پیروزی اصفهان به مدت ۵ شب اجرا کردیم که در هر شب حدودا ۸۰۰۰ هزار نفر از مردم آمدند و استقبال باشکوهی از این کنسرت شد، تفاوت این اجرا با سایر اجرا‌ها در این بود که ۵ خواننده به روی صحنه رفتیم و در واقع هر خواننده ۴ قطعه اجرا کرد.

وی افزود: با درنظر قرار گرفتن سلیقه‌های مختلف، فضا‌های متفاوت و یک ارکستر و تماما اجرای زنده این کنسرت اجرا شد، بنده به اتفاق امید جهان، مرتضی اشرفی، مهدی شکوهی و حسین کشتکار در قالب گروه خاک مادری بر روی صحنه رفتیم و برای اولین بار بود که این فضا بر روی صحنه می‌رفت.

او می‌گوید: در سال‌های آینده فضای اجرای موسیقی به سمت اجرای دو یا سه خواننده و یا حتی پنج خواننده می‌رود و کاملا این شیوه عادی می‌شود، این شیوه اجرایی به شدت با موفقیت و استقبال مخاطب رو به رو شد چرا که تمام سلیقه مردم را این ۵ خواننده پوشش داده اند.

وی افزود: با اجرای تعدادی از آهنگ‌های نوستالژی توسط این خوانندگان مردم از این فضا لذت می‌بردند، امیدوار هستم که به زودی فضایی فراهم شود که ۹۶ درصد باقی مانده مردم بتوانند از فضای کنسرت لذت ببرند، اگر این اتفاق‌ها بیشتر در قالب کنسرت با ایده جدید و جذاب اجرا شود قطعا همه‌ی مردم از فضای کنسرت لذت می‌برند، همچنین اگر سازمان‌ها همانند شهرداری هر شهر اسپانسر برگزاری کنسرت‌ها شوند اتفاقات خوبی و بهتری جهت تحقق عدالت موسیقی می‌افتد./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: کنسرت‌ کنسرت موسیقی پاپ برگزاری کنسرت
ارسال نظر
آخرین اخبار