۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
تعداد بازدید: ۱۲۷۵۱۳
قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: حدود ۴ هزار میلیارد بدهی خودرو سازان به صنعت بیمه است که باید این مطالبات پرداخت شود.
کد خبر: ۲۹۹۴۵

بدهی ۴ هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو به بیمه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در نشست خبری قائم مقام بیمه مرکزی آقای مشعلچی ضمن ارائه نکاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

او گفت: در خصوص بیمه شخص ثالث و خودرو‌های متعارف و غیر متعارف هفته دیگه در مجلس مطرح می‌شود که حدود ۸۰ درصد موارد حل می‌شود. امید است در انتهای هفته آینده در بحث خودرو‌های متعارف و نامتعارف اتفاق خوبی رخ دهد.

او در پاسخ به سوالی مرتبط با مرکز نوآوری گفت: خیلی کار با دانش بنیان‌ها ظرافت دارد اکنون موضوع ساماندهی این مجموعه‌ها در حال بحث است در شش ماه آینده سال مرکز نوآوری بیمه راه اندازی خواهد شد که چند ماهیت خواهد داشت.

او در خصوص نرخ گذاری، رتبه بندی و اعتبار سنجی در صنعت بیمه گفت: نرخ گذاری با اعتبار سنجی را از هم تفکیک کنیم رتبه بندی شرکت‌های بیمه و بیمه گذاران در دستور کار بیمه است رتبه بندی شرکت‌ها را قطعا امسال داریم و بر رتبه بندی بیمه گذاران تاکید داریم، ولی کار سخت است.

او گفت: حدود ۴ هزار میلیارد بدهی صنعت خودرو به صنعت بیمه است که بخشی از آن برای سال ۱۴۰۱ است بعد هم بنیاد شهید است باید این مطالبات مردم پرداخت شود.

به گفته او، پروژه سویچ باید عملیاتی شود در خصوص شیوه نامه اجرایی باید اقداماتی انجام گیرد فکر میکنم ۶ ماه ابتدای سال تحقق پیدا کند.

او گفت: تحول دیجیتال قطعا اتفاق خواهد افتاد./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: بیمه مرکزی صنعت بیمه #صنعت خودرو
ارسال نظر
آخرین اخبار