۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
تعداد بازدید: ۹۹۴۲۲
یکی از مخرب‌ترین مسائل در جامعه عادی شدن پدیده‌های خطرآفرینی نظیر حوادث رانندگی است.
کد خبر: ۲۹۹۵۹

عادی شدن پدیده‌های خطرآفرین

پایگاه خبری تحلیلی خطوط: در سالی که گذشت به ازای هر ساعت در کشور تقریباً ۲ نفر از هموطنان جان خود را در سوانح رانندگی از دست داده‌اند و ۲۰ تا ۲۵ نفر نیز مصدوم شده‌اند، ضمن اینکه معادل ۱۳ درصد بودجه کشور صرف پرداخت خسارت‌های ناشی از حوادث خودرویی شده است.

در ایام نوروز امسال هم متأسفانه هزار و ۱۶۸ نفر در تصادفات رانندگی کشور جان باختند.

استان بوشهر سال گذشته در محور‌های برون شهری ۲۹۴ نفر کشته و ۲ هزار و ۷۳۴ نفر مصدوم داشته است که نسبت به سال قبل از آن در تلفات ۲۰ درصد افزایش و در مصدومین ۱۶ درصد افزایش داشته است؛ بنابراین همواره در کشور با پدیده تصادفات سروکار داریم که این مسأله اهمیت رعایت کردن نکات ایمنی در رانندگی را بیشتر نشان می‌دهد.

ضمن اینکه مخرب‌ترین مسأله در جامعه عادی شدن پدیده‌های سهمگینی نظیر تصادفات است و بر همین اساس در تقویم هم روز‌هایی مثل روز «۷ اردیبهشت» به عنوان «روز ملی ایمنی حمل و نقل» تعیین شده است که با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل در کشور به صورت زمینی انجام می‌گیرد میزان حوادث بخش زمینی بیشتر است.

تعیین چنین روز‌هایی باعث می‌شود آحاد جامعه (مسئولین و مردم) نسبت به مقوله ایمنی حمل و نقل و پیشگیری از تصادفات رانندگی با تکیه بر سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه حساس شوند؛ هرچند که چهار علت (عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی و سبقت غیر اصولی) که همگی عامل انسانی تصادفات محسوب می‌گردند بیش از ۸۰ درصد تصادفات را شامل می‌شوند.

شعار امسال روز ملی ایمنی حمل و نقل «مشارکت جوانان در اصلاح رفتار‌های ترافیکی و کاهش تصادفات» تعیین شده چراکه جوانان بالاترین نقش در تصادفات را دارند و در صورتی که مقداری از غرور دوران جوانی را کنار بگذارند و احتیاط در رانندگی و رعایت قوانین را جدی بگیرند تصادفات کاهش پیدا خواهد کرد و جامعه نیرو‌های مولد خود را به راحتی از دست نخواهد داد.

پایان پیام/ مهر

برچسب ها: حوادث رانندگی سانحه رانندگی سانحه تصادف استان بوشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار