۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
تعداد بازدید: ۲۳۴۴۸۱
مسئول برگزاری اولین جشنواره عروسکی تلویزیون که فردا آیین اختتامیه آن برگزار می‌شود، ضمن اشاره به جزییات این رویداد از حضور جناب خان به‌عنوان یکی از مهمانان ویژه این برنامه خبر داد.
کد خبر: ۲۹۹۶۴

برگزاری جشنواره عروسکی سیما با حضور یک مهمان ویژه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علی خواجه تهیه‌کننده برنامه «عروسک خونه» و مسئول برگزاری اولین جشنواره عروسکی تلویزیونی که فردا ششم اردیبهشت آئین اختتامیه آن برگزار می‌شود در این باره بیان کرد: برای این جشنواره ۶۳ اثر عروسکی از سراسر کشور به دبیرخانه فرستاده شد که این‌ها گروه‌های خیلی حرفه‌ای نبودند و گروه‌های آماتور هم نبودند بلکه از سطحی متوسط برخوردار بودند.

وی اضافه کرد: برای پخش تلویزیونی این آثار در جشنواره ۲۰ اثر از ۱۵ شهر انتخاب شد که در ۲۰ برنامه به پخش رسید. شیوه برگزیده شدن این‌ها هم در جشنواره از طریق کودکان بود به این صورت که بچه‌ها در پیام‌رسان شاد با انتخاب «دوست داشتم» و «دوست نداشتم» به نمایش‌ها رأی دادند که بر همین اساس سه گروه انتخاب شدند.

خواجه از استقبال نسبت به نمایش‌ها سخن گفت و بیان کرد: مجموع آرایی که به ۲۰ نمایش داده شده است بیش از ۱۹ میلیون بوده است. همچنین ۶ میلیارد اعتبار تولید برنامه است که به این برگزیدگان می‌تواند تعلق بگیرد. در واقع گروه‌های برگزیده هم جایزه نقدی و هم امتیاز تولید برنامه دارند که باید طرح‌های برنامه‌سازی خود را بیاورند تا در ساز و کار صداوسیما مورد بررسی قرار بگیرند و در صورت تصویب می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: در واقع نفر اول تا سوم این فرصت ویژه را دارند که بتوانند از این اعتبار که مجموع آن ۶ میلیارد تومان است بهره بگیرند، اما در صورتی که طرح‌هایشان تصویب شود.

مسئول برگزاری اختتامیه جشنواره تلویزیونی عروسکی در بخش دیگر درباره جزئیات مراسم بیان کرد: مهمانان ویژه‌ای داریم که هادی حجازی‌فر به‌عنوان فعال در حوزه نمایش عروسکی، محمد اعلمی عروسک‌ساز و استاد دانشگاه، مریم سعادت بازیگر و کارگردان نمایش‌های عروسکی و محمد بحرانی صداپیشه و خود «جناب خان» با شخصیت خودش از جمله آن‌ها هستند. همچنین از مریم سعادت و محمد اعلمی در این مراسم تجلیل می‌شود.

تهیه کننده برنامه «عروسک خونه» درباره پرداخت به نمایش‌های عروسکی در تلویزیون توضیح داد: سال‌ها نمایش‌های عروسکی برای کودکان در تلویزیون کمرنگ شده بود و عروسک‌ها در برنامه‌های ترکیبی و همراه خاله و عمو حضور داشتند یا از حوزه کودک به حوزه بزرگسال کوچ کرده بودند. ما می‌خواهیم نمایش عروسکی کودک را احیا کنیم و به دهه‌های پیش بازگردیم زمانی که زیزی گولو یا دیگر عروسک‌های خاطره‌انگیز بودند.

وی در پایان گفت: این اتفاق در برنامه‌ها کم‌فروغ شده بود و این برنامه و جشنواره شروع جریانی است برای احیای نمایش عروسکی که متولی آن شبکه کودک است و با مشارکت کانون برگزار می‌شود.

برنامه «عروسک خونه» به تهیه‌کنندگی علی خواجه، کارگردانی عطیه ایزدخواه، بازیگری مریم کاظمی، فاطمه امینی و شخصیت علی از انیمیشن «لوپتو» روی آنتن رفت./ مهر

برچسب ها: جشنواره عروسک برنامه تلویزیونی
ارسال نظر
آخرین اخبار