۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
تعداد بازدید: ۷۵۹۱۳
وزیر بهداشت با بیان اینکه نوع برخورد با متخلفان حوزه سلامت باید بازدارنده باشد، گفت: سازو‌کارهای انضباطی کنونی برای بازدارندگی لازم و برخورد با تخلفات حوزه سلامت نیاز به بازتعریف و به‌روزرسانی دارند.
کد خبر: ۳۰۰۰۲

نوع برخورد با متخلفان حوزه سلامت باید بازدارنده باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در نشست مشترک وزرای بهداشت و دادگستری تشکیل کارگروه مقابله با تخلفات ارائه‌دهندگان خدمات سلامت به تصویب رسید.

در این نشست که هدف با هم‌افزایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت دادگستری برای نظارت، پیگیری و برخورد با برخی ارائه‌دهندگان خدمات سلامت از جمله معدودی درمانگاه‌ها و مطب‌های فاقد قرار داد با بیمه‌های پایه و دیگر متخلفان حوزه درمان برگزار شده بود، رئیس سازمان تعزیرات و نمایندگان سازمان نظام پزشکی نیز حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، معاونین و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود و مسائل و مشکلات حوزه نظارت بر درمان، راهکار‌ها و برنامه‌های خود را برای تقویت نظارت و برخورد با تخلفات درمانی و دارویی کشور در جهت ارتقای اعتماد عمومی و رضایت مردم ارائه کردند.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابتدای این نشست با تاکید بر دو اصل پیشگیری و سپس برخورد و بازدارندگی از تخلفات اظهار کرد: سازو‌کار‌های انضباطی کنونی برای بازدارندگی لازم و برخورد با تخلفات حوزه سلامت نیاز به بازتعریف و به‌روزرسانی دارند و لازم است با هم‌افزایی و همکاری دو دستگاه، راهکار‌های مناسبی در این زمینه شناسایی و اجرا شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ذکر این که باید نوع برخورد با متخلفان حوزه سلامت متناسب و بازدارنده باشد، گفت: لازم است برای حفظ و تقویت اعتماد عمومی به جامعه پزشکی و برخورد لازم با متخلفان این حوزه، ابتدا به سراغ متخلفان دارای تخلفات متعدد و مکرر و همین طور تخلفات شدید رفت و با آن‌ها برخورد قانونی و متناسب کرد./ تسنیم

برچسب ها: وزیر بهداشت بهرام عین اللهی #حوزه سلامت
ارسال نظر
آخرین اخبار