۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
تعداد بازدید: ۷۶۶۴۸
مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت:
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت گفت: باید دیپلماسی سلامت و توسعه همکاری‌های اقتصادی بین المللی در حوزه سلامت را در وزارت بهداشت تقویت کرد.
کد خبر: ۳۰۰۱۷
باید دیپلماسی سلامت را تقویت کرد
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، هفدهمین نشست «کمیته هماهنگی و برنامه‌ریزی امور بین المللی» با موضوع بررسی‌های راه‌های همکاری با کشورهای، کوبا، سوریه، پاکستان و عمان با حضور دکتر سیدمحمد پورحسینی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

پورحسینی در این نشست از موضوع دیپلماسی سلامت و بین المللی‌سازی ظرفیت بخش کشور، به عنوان یکی از موضوعات مورد تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یاد کرد و گفت: دیپلماسی سلامت در واقع نوعی قدرت نرم بوده که کشور‌ها برای پیشبرد اهداف ملی خود به خدمات سلامت متوسل می‌شوند.

وی افزود: باید دیپلماسی سلامت و توسعه همکاری‌های اقتصادی بین المللی در حوزه سلامت را در وزارت بهداشت تقویت کرد، تا تا از تجربیات سایر کشور‌ها استفاده و بتوانیم خدمات سلامت را به سایر کشور‌ها صادر کنیم.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برای مثال کشور کوبا در حوزه زیست فنآوری پیشرفت‌های خوبی داشته که باید با اعزام دانشجو از تجربیات آن‌ها استفاده و زنجیره انتقال دانش را فعال کنیم.

پورحسینی، اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص توانمند‌هایی سلامت در عرصه بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: باید خدمات سلامت را به کشور‌های مختلف صادر کنیم تا به رونق اقتصاد کشور کمک کنیم.

وی بر راه اندازی سامانه گردشگری سلامت و داشبورد مدیریتی برای حوزه بین الملل سلامت تاکید و خواستار برگزاری کارگاه آموزشی بین المللی سازی برای روسای دانشگاه‌ها و معاونین شد./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: سلامت نظام سلامت #حوزه سلامت وزارت بهداشت
ارسال نظر
آخرین اخبار