۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
تعداد بازدید: ۱۰۵۰۰۰
نماینده اسبق مجلس گفت:آقای میرکاظمی با تمام انتقادهایی که به او وجود داشت، سابقه وزارت را داشت و کار اجرایی کرده بود. من تصور می‌کنم آوردن فردی از سازمان مالیاتی به سازمان برنامه و بودجه چندان کار دقیقی نبود.
کد خبر: ۳۰۰۴۵
میرکاظمی برای سازمان برنامه بر آقای منظور برتری داشت!
 
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ابوذر ندیمی، نماینده اسبق مجلس و تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: افراد کابینه می‌توانند اثرگذار باشند و با تکیه بر برجستگی‌های علمی، مدیریتی و اخلاقی بر مجموعه خود اثر داشته باشند. افراد کنونی کابینه دارای ویژگی‌های کارزماتیک نیستند که بتوانند منشأ اثر باشند. آنها بیشتر مدیر هستند و از حوزه تعریف‌‌شده هم پایشان را فراتر نمی‌گذارند؛ یعنی خلاقیت خاصی ندارند. بعضی از آنها حتی سابقه اجرایی هم نداشتند.
او ادامه داد: یک پرسش مهم وجود دارد؛ اینکه مگر خود رئیس جمهور وزرایش را انتخاب نکرد؟ به نظر می‌رسد که واقعا خیلی از افرادی که می‌بینیم انتخاب شخص رئیس جمهور نبودند و به دلایل مختلف روی کار آمدند. به همین دلیل هم اکنون می‌بینیم که به خصوص تیم اقتصادی دارای هارمونی لازم نیست. اما این نکته را باید بگوییم به هر حال این وزرا حتی اگر انتخاب صددرصدی رئیس‌جمهور نبوده باشند، با تأیید او روی کار آمده‌اند و مردم با هر میزانی که به آقای رئیسی رأی داده‌اند، او را رئیس‌جمهور کشور کرده‌اند و آقای رئیسی مسئول تصمیمات مأخوذه است.
آقای منظور که اکنون رئیس سازمان برنامه‌وبودجه شده و به جای آقای میرکاظمی آمده، بیشتر کار نظری کرده است؛ اما آقای میرکاظمی با تمام انتقادهایی که به او وجود داشت، سابقه وزارت را داشت و کار اجرایی کرده بود

این تحلیلگر مسائل اقتصادی همچنین بیان کرد: ما باید ببینیم که تغییر و تحولات وضعیت را بهتر می‌کند یا خیر؟ یعنی تبدیل به احسن می‌شود یا نیروهایی ضعیف‌تر روی کار می‌آیند؟ اگر نیروهای جدید عملکرد خوبی نداشته باشند و حتی ضعیف‌تر یا هم‌عرض نیروهای قبلی عمل کنند، این جابه‌جایی‌ها فایده‌ای نداشته است.
ندیمی در پایان درباره جابه‌جایی رخ‌داده در سازمان برنامه و بودجه گفت: آقای منظور که اکنون رئیس سازمان برنامه‌وبودجه شده و به جای آقای میرکاظمی آمده، بیشتر کار نظری کرده است؛ اما آقای میرکاظمی با تمام انتقادهایی که به او وجود داشت، سابقه وزارت را داشت و کار اجرایی کرده بود. من تصور می‌کنم آوردن فردی از سازمان مالیاتی به سازمان برنامه و بودجه چندان کار دقیقی نبود. با این حال تصور می‌کنم با وجود تمام انتقادها به آقای میرکاظمی، او برای سازمان برنامه بر آقای منظور برتری داشت.
 
 
برچسب ها: سازمان برنامه و بودجه کشور رئیس سازمان برنامه و بودجه کمیسیون برنامه و بودجه داود منظور سید مسعود میرکاظمی نماینده مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار